خبرهای داغ:
شرکت تاکسی اینترنتی ماکسیم خبر داده است که تا یک ماه آینده دفترش را در تهران افتتاح می‌کند و این در حالی است که اتحادیه کسب و کار اینترنتی می‌گوید این شرکت تاکنون مجوزی دریافت نکرده است.
کد خبر: ۸۹۳۴۶۶۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، چندی است که بحث فعالیت یک شرکت روسی در زمینه تاکسی‌های اینترنتی در ایران بر سر زبان‌ها افتاده است. هفته گذشته خبرنگاران در این زمینه سوالی از وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات پرسیدند که وی ضمن ابراز بی اطلاعی در این زمینه گفت: من هم مثل شما این بحث را در اخبار خوانده ام و اطلاع ندارم که فعالیت‌های این سرویس فقط در زمینه تاکسی است و بناست تن‌ها از ظرفیت بازار داخلی در این زمینه استفاده کند و یا یک ماژول از پروژه بزرگی است که ما احتیاج به سرمایه گذاری در این زمینه داشتیم.

از طرف دیگر سخنگوی تاکسی اینترنتی ماکسیم روسیه از قطعی شدن افتتاح دفتر این شرکت در ایران خبر داد و گفت: ما دفترمان را اوایل نوامبر در تهران راه اندازی خواهیم کرد. ما از فناوری‌های پیشرفته IT برخوداریم به طوری که می‌توانیم از پس رقابت با تمام شرکت‌های جهانی و شرکت‌های فعال در ایران برآییم. مردم ایران می‌توانند از گوشی تلفن همراه و یا سایت اینترنتی ما که به IR. ختم می‌شود تاکسی سفارش بدهند و این کار از طریق رایانه‌های خانگی هم امکان پذیر است.

سخنگوی شرکت ماکسیم در حالی از قطعی شدن حضورشان در ایران سخن می‌گوید که اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی ادعا می‌کند این شرکت هیچ اقدامی برای اخذ مجوز از این اتحادیه انجام نداده است. در همین راستا یکی از اعضای این اتحادیه نوپا گفت: کل کسب و کارهای اینترنتی و بازاریابی‌های شبکه‌ای برای فعالیت باید از این اتحادیه مجوز بگیرند و حتی اتاق اصناف تهران در این زمینه نمی‌تواند مجوزی در این زمینه صادر کند.

مدیربازاریابی تپسی: ماکسیم توانایی رقابت با ما را ندارد
اما امیرپاشا مدیر بازاریابی تاکسی اینترنتی تپسی معتقد است که هیچ شرکتی نه ایرانی و نه خارجی توانایی ورود به این بازار و رقابت با دو شرکت بزرگ فعال در این زمینه را ندارد. وی در این زمینه گفت: شرکتهای بین المللی در سال گذشته برای ورود به بازار ایران مطالعاتی داشتند که این ورود را به صلاح نداستند، چرا که ما بسیار در این زمینه رشد کرده بودیم و برای آن‌ها هزینه بر بود که بخواهند وارد این رقابت در ایران بشوند. پاشا افزود: ورود این شرکت روسی عجیب است، آن هم در شرایط فعلی و با این فاصله زمانی از ما. باید دید که آن‌ها در این زمینه چگونه می‌خواهند عمل کنند. بالاخره هرچه رقابت بالاتر باشد برنده اصلی مردم هستند. البته ما به چشم یک رقیب به آن‌ها نگاه نمی‌کنیم بخاطر اینکه فاصله شان با ما زیاد است بعید است بتوانند تغییری در بازار ایجاد کنند.

سخنگوی ماکسیم: برای فعالیت در تمام ایران از مقامات مجوز داریم
سخنگو شرکت تاکسی اینترنتی روسی ماکسیم، اما تمام این صحبت‌ها را رد کرد و گفت: شرکت تاکسی اینترنتی ماکسیم مجوز فعالیت را از مقامات ایران نه فقط در تهران بلکه در شهرهای دیگر هم دریافت کرده است و گواهی ای-نماد را هم به زودی خواهد گرفت. در حال حاضر نرم افزارهای ما در حال تطبیق با شرایط مردم ایران است. به عنوان مثال مردم می‌توانند با کارت بانکی هزینه تاکسی را بپردازند.

در خبر‌ها آمده است که این شرکت با وزیر سابق ارتباطات برای ورودش به ایران توافق کرده است که واعظی با یک لبخند به سوال یک خبرنگار در این زمینه پاسخ داد. در این خصوص وزیر فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید در این خصوص باید از سرمایه گذاری داخلی استفاده کرد. جهرمی: قطعا واگذاری بخشی از خدماتی که خودمان می‌توانیم آن را تامین کنیم به سایر شرکت‌های خارجی مناسب اقتصاد کشور نیست و با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد. ظرفیت بازار و ایجاد اشتغال در عرصه فناوری اطلاعات باید در اختیار جوانان کشور خودمان باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها