خبرهای داغ:
رییس اداره تعاون و کار گرگان:

لازمه افزایش اشتغال، تلاش جهادی است

رییس اداره تعاون و کار گرگان گفت: باید برای افزایش اشتغال ، تلاش های جهادی را سر لوحه کار قرار داد و نباید با رویکردهای تفرقه آمیز، افزایش رشد اقتصادی و توسعه پایدار در جامعه متوقف شود.
کد خبر: ۸۹۳۴۶۹۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، موسی بی باک در جلسه هماهنگی طرح کارورزی با کاریابیهای غیر دولتی این شهرستان گفت: بر اساس ماده 71 برنامه ششم توسعه، در این طرح، فارغ التحصیلان دانشگاهی با محیط کار آشنا می شوند.
وی افزود: باید تلاش کنیم تا افراد مهارت دیده نسبت به افراد فاقد مهارت بیشتر جذب بازار کار شوند که در این زمینه اداره آموزش فنی و حرفه ای گرگان همکاری و تعامل بسیار سازنده و مفیدی دارد.
بی باک با اشاره به نقش بسیار مهم کاریابیهای غیردولتی شهرستان در اجرای طرح کارورزی بیان داشت: انتظار ما این است که کاریابی ها به عنوان بازوان توانمند اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای طرح کارورزی با همت مضاعف وارد شوند و با شرایطی که به موضوعات اشتغال و بانک اطلاعاتی کارورزان و واحدهای پذیرنده دارند در تحقق این طرح ما را کمک و یاری نمایند.
بی باک تاکید کرد: در وضعیت کنونی علاوه بر ایجاد اشتغال سعی داریم سطح اشتغال را حفظ کنیم که لازمه این موضوع ایجاد بسترهایی برای تحقق رونق اقتصادی و اختصاص دادن اعتبارهای پولی و بانکی می باشد.
رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان گفت: در سال جاری ۶۵۰ نفر در شهرستان گرگان برای طرح کارورزی در نظر گرفته شده تا پس از این دوره وارد بازار کار شوند.
وی با اشاره به امتیازات خوب این طرح در سال جاری افزود: این طرح با شرایط بهتری امسال اجرا خواهد شد و واحدهای پذیرنده از شرایط بهتری برخوردار هستند به صورتی که پس از اتمام دوره کارورزی اگر واحد پذیرنده و دانش‌آموخته جهت اشتغال وی به توافق برسند, واحد پذیرنده به مدت 2 سال از سهم بیمه کارفرمایی معاف خواهد شد.
بی باک تصریح کرد: در 4 تا 9 ماه که دانش‌آموخته, مهارت‌ها را به صورت آزمایشی آموزش می‌بیند مشمول قانون کار نمی‌شود و تنها بیمه مسئولیت مدنی دارد.
وی در پایان گفت: باید برای افزایش اشتغال ، تلاش های جهادی را سر لوحه کار قرار داد و نباید با رویکردهای تفرقه آمیز، افزایش رشد اقتصادی و توسعه پایدار در جامعه متوقف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها