خبرهای داغ:
مدیر کل دفتر امور طیور کشور گفت: تولید در قالب زنجیره یا مدیریت یکپارچه یکی از مواردی که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۳۴۷۲۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸

حبیب امینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی اظهار کرد: در بورس کالاهای کشاورزی، فعالیت هایی را از یکسال گذشته درخصوص عرضه جوجه یک روزه شروع کرده ایم که  با همکاری انجمن جوجه یک روزه و اتحادیه مرغداران رقم خوبی را شروع کرده ایم که اگر ادامه داشته باشد به سمتی می رویم که مقدار متنوعی از تولیدات جوجه یک روزه را در بحث بورس داشته باشیم.

مدیر کل دفتر امور طیور کشور در خصوص بهره وری بورس کالاهای کشاورزی، افزود: بورس کالاهای کشاورزی، شفافیت قیمت ها را در سطح کشور در بحث جوجه یک روزه به دنبال داشته که با همکاری همه ارکانی که در صنعت طیور بودند، این موضوع را رقم زدیم.

وی هم چنین با اشاره به اهمیت مواد پروتئینی در کشور و تامین و صادرات آن، گفت: تولید در قالب زنجیره یا مدیریت یکپارچه یکی از مواردی که در دستور کار  وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

امینی تصریح کرد: سالانه دو میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ و ۹۵۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود و نیاز است تا بررسی های دوره ای در سطح کشور در این زمینه داشته باشیم و در آذربایجان غربی نیز جلساتی را در این راستا داشتیم.

مدیر کل دفتر امور طیور کشور اظهار کرد: در شهرستان میاندوآب نیز از شرکتی که دارای پتانسیل خوبی در زمینه مرغ صادراتی بوده و رکود ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار تن سالیانه را داشته و تمام مراحل زنجیره را از ابتدا تا انتها از تولید جوجه یک روزه تا صادرات دارد، با حضور مدیران کل طیور کشور بازدید کردیم.

ارسال نظرات