خبرهای داغ:
به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه گالیکش برگزار گردید؛

گردهمایی تبیینی ترویجی فرهنگ نهادی کارکنان با موضوع خانواده و سبک زندگی اسلامی

صبح امروز گردهمایی تبیینی فرهنگ نهادی کارکنان با موضوع خانواده و سبک زندگی اسلامی در سپاه ناحیه گالیکش برگزار گردید .
کد خبر: ۸۹۳۴۷۵۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان ، در این مراسم عباسعلی ترشیزی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گالیکش در جمع کارکنان گفت : نوع و مقدار پوشش و حجاب را در چارچوب سبک زندگی اسلامی داریم که به صورت شفاف و واضح تعریف و تبیین شده است. در سبک زندگیِ اسلامی، حدود پوشش مشخص است و عدول از آن‌ها، چه عرفی باشد چه نباشد، جائز نیست. مبنای سبک زندگیِ غربی در موضوع پوشش و حجاب بر برهنگی است .

وی افزود : اسلام می‌خواهد تا در بُعد پوشش هم مانند دیگر ابعاد سبک زندگی، کرامت انسانی حفظ شود. هم آراستگی داشته باشد و هم زیبایی. حد و حدود حجاب در اسلام، چه برای زنان و چه مردان، یک بحث اخلاقی است. نحوه‌ی پوشش یک انسان گویای بخشی از اخلاق، فرهنگ و حتی تفکر اوست. از روی دیگر این پوشش به غیر از حدود فردی، به حدود اجتماعی هم مرتبط است. اگر بسیاری از رفتارهای ما شخصی است و بر جامعه و دیگر مخلوقات خدا به طور مستقیم اثرگذار نیست، برخی دیگر می‌توانند به صورت مستقیم اثرات مفید یا مخرّبی بر جامعه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: آداب اسلامی، سبک زندگی و انضباط رفتاری‌ای است که تحت آرمان عالی عبودیت قرار دارد، کسی که عبودیت و بندگی را مقصد حیات خود می‌بیند، نمی‌تواند نسبت به چگونگی زندگی خود بی‌تفاوت باشد.

ترشیزی اظهار داشت:«غرب‏زدگی»، محصولِ غرب‌‏باوری و خودباختن در برابر جلوه‏‌های تمدن اروپاست و خود را شبیه آنان ساختن، روحیه آنان را هم در افراد ایجاد می‌کند، صادرات فرهنگی غرب، سرانجام به «مسخ فرهنگی» ملت‌ها می‌‏انجامد.

خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان محمدرضا شریفی

ارسال نظرات
پر بیننده ها