فرمانده ناحیه بسیج مقاومت شهرستان بجستان بیان داشت: نوع مواجهه و خصومت علیه نظام توسط دو جریان حاکم بر امریکا متفاوت، ولی هدف اصلی و راهبری همه آن‌ها کاهش تأثیرگذاری ایران در دنیا است.
کد خبر: ۸۹۳۴۷۷۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
سرهنگ پاسدار علیرضا جنیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، ضمن اشاره به سیاست‌های خصمانه امریکا در قبال ملت بزرگ ایران اظهار کرد: سیاست امریکا از ابتدای  پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز کاملاً خصمانه بوده است، طراحی کودتا‌های مختلف، هدف قرار دادن هواپیما مسافربری در آب‌های آزاد که منجر به کشته شدن چند صد زن و بچه بی‌گناه ایرانی شد، حضور در فتنه‌های سال ۷۸ و ۸۸ که در راستای براندازی نظام قدم برداشتند، ترور شخصیت‌های سیاسی مذهبی و امروز نقض صریح برجام و عهدشکنی‌های متعدد از اقدامات خصمانه دولت امریکا در قبال ایران است.
 
وی ادامه داد: موضع‌گیری اخیر رئیس‌جمهور امریکا علیه کشور و ملت رشید ایران حرف جدید و نو که پیشینه قبلی نداشته، نبود. نوع مواجهه و خصومت علیه نظام توسط دو جریان حاکم بر امریکا متفاوت، ولی هدف اصلی و راهبری همه آن‌ها کاهش تأثیرگذاری ایران در دنیا است.

وی  ادامه داد: در حوزه برجام نگاه جمهوری خواهان و دموکرات‌ها به موضوع یکی است، اما یکی از ادبیات نرم و دیگری با ادبیات متهورانه و گستاخانه درصدد محدود کردن حوزه نفوذ جمهوری اسلامی ایران هستند. موضع‌گیری‌های بدون منطق رئیس‌جمهور امریکا از سر استیصال و برهم خوردن نقشه‌های آنان در منطقه و حصول دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقاومت و حمله به سپاه پاسداران نیز به دلیل تبدیل‌شدن این نهاد مردمی به کابوس آنان در منطقه است.

جنیدی مردم را پشتوانه اصلی نظام دانست و تصریح کرد: تا وقتی مردم به‌عنوان پشتوانه اصلی نظام پشت سر مسئولان قرار دارند این هجمه‌ها و لفافی‌ها کوچک‌ترین خللی در پیش برد اهداف الهی و ولایی نظام به وجود نخواهد آمد و همان‌طور که در دوران دفاع مقدس برکات حضور مردم را جهان به چشم خود دید.

فرمانده سپاه بجستان به اراده پولادین ملت بزرگ ایران پرداخت و امریکا را کشوری ناتوان خطاب کرد و گفت: امریکا توان مقابله با ایران بدون موشک را ندارد، حال کشور ما امروز مجهز به پیشرفته‌ترین موشک‌های جهان با برد بلند است و باوجوداین تجهیزات که چاشنی و نقطه قوتی به نام اراده پولادین ملت بزرگ ایران همراه است و همه وحشت آن‌ها از همین اراده و غیرت ایرانی‌ها است، جامعه استکبار را در یک سردرگمی قرار داده است که حاصل آن یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهور امریکا می‌شود.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا خوب می‌داند فکر حمله به ایران هم خنده‌دار است، چه رسد به حرف حمله، اما مقصود از بیان و تهدید نظامی ایران چیزی دیگر و یک نوع جنگ روانی است که به دنبال معطوف کردن تمرکز ملت ایران به سمت حمله امریکا است، هتاکی و یاوه‌گو‌های رئیس‌جمهور امریکا برای منحرف کردن افکار عمومی و برای رسیدن به مقاصد شومشان است با ادعای حمله به ایران. یا بیان کلمه خلیج عرب درحالی‌که بر روی سنگ‌قبر سربازان آمریکایی و لوح تقدیر‌ها آن‌ها از خلیج‌فارس قید نام می‌برند.

فرمانده سپاه بجستان مقام معظم رهبری را پیکان وحدت در ایران دانست و اذعان کرد: مواضع مشترک و وحدت‌بخش اجزای مختلف نظام ازجمله روسای سه قوه در محکوم کردن مواضع سخیفانِ و بدون تدبر رئیس‌جمهور امریکا درباره سپاه نشانده این است هرچند نوع گفتمان مسئولان در برخورد با موضوعات مهم متفاوت است امام هدف اصلی همه ارکان نظام اعتلای پیش از پیش جمهوری اسلامی ایران با محوریت ولایت‌فقیه در دنیا و پرهیز از افتراقی و دوگانگی موضوعات مهم است.
ارسال نظرات