سید ساجد یعقوبی
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: تئاتر امروزی فاصله زیادی با روحیه و دغدغه‌های مردم گرفته و نیازمند یک جریان‌سازی نو و جدید است.
کد خبر: ۸۹۳۴۷۹۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹

تئاتر امروزی نیازمند جریان‌سازی نو و بدیع است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،کوروش زارعی عصر امروز در آئین افتتاح دفتر تئاتر مردمی "بچه‌های مسجد" استان اردبیل اظهار داشت: برای نزدیک کردن فاصله تئاتر امروزی با روحیه مردمی نیاز است از جریان‌سازی نو و بدیع در این زمینه استفاده شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای توسعه و ترویج تئاتر در کشور دست یابیم.

وی افزود: در عصر حاضر کشورمان به هنرمندانی نیاز دارد که با احیای ارزش‌ها و اعتقادات مذهبی و فرهنگی ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر در راستای افزایش جلب عموم مردم رهنمون شوند تا بتوانیم در حوزه فرهنگی و هنری به جایگاه مناسبی دست یابیم و مدیران برجسته‌ای را تربیت کنیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: شکل‌گیری تئاتر بچه‌های مسجد در دهه 70 نیز توانست ما را در دستیابی به پرورش مدیران توانمندی در حوزه فرهنگ و هنر رهنمون شود که تلاش ما بر این است که این اقدام از این پس نیز به همین منوال تداوم یابد و بتوانیم مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

زارعی بیان کرد: باید عرصه‌های فرهنگی و هنری به دست خود مردم سپرده شود و مسائل مردمی در تئاتر مبنای کار قرار داده شود تا بتوانیم رویداد هنری را به مرحله‌ای از توسعه و پیشرفت برسانیم که مردم بتوانند در صف نخست حرکت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی جامعه حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: استقبال مردم از نمایش تعزیه یکی از نمونه‌های بارز است چرا که مردم ارتباط خوبی با تعزیه برقرار می‌کنند و به همین دلیل نیاز است در این زمینه نیز توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: در حال حاضر 19 دفتر تئاتر مردمی در سطح کشور فعالیت دارند که برای دستیابی به جذب، آموزش و تربیت هنرمندان برجسته تلاش می‌کنند که تاکنون خروجی‌های مناسبی را در این زمینه شاهد بودیم.

ارسال نظرات