خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه پیام نور قم گفت: در روز چهارشنبه ۲۶ مهر، دانشگاه پیام نور قم میزبان شهدای گمنام است و خداوند این افتخار نصیب ما کرده است که میزبان این عزیزان باشیم.
کد خبر: ۸۹۳۴۸۱۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قم، محمدعلی حسینی در نشست خبری دانشگاه پیام نور استان قم که عصر امروز در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه گفت: در روز چهارشنبه ۲۶ مهر، دانشگاه پیام نور قم میزبان شهدای گمنام است و خداوند این افتخار نصیب ما کرده است که میزبان این عزیزان باشیم.

وی با بیان این‌که شهدا چراغ راه مردم هستند و به جامعه حیات می‌دهند ادامه داد: مراسم شب وادع نیز در همان شب، در مسجد حضرت فاطمه الزهرا پردیسان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور قم اظهار کرد: تدفین شهدا در دانشگاه‌ها که محل تولید فکر و اندیشه است می‌تواند موجب مستحکم‌تر شدن رابطه دانشجویان و شهدا و نزدیک شدن دانشجویان به اهداف نظام شود.

وی با اشاره به این‌که مراسم تشییع شهدای گمنام با همکاری بسیاری از ارگان‌ها برگزار می‌شود بیان کرد: یکی از شهیدانی که در دانشگاه پیام نور دفن می‌شود یک جوان ۱۸ ساله است که در عملیات محرم و شهید دیگر که ۲۴ ساله است در جزیزه مجنون به مقام شهادت رسید‌ه‌اند.

حسینی ادامه داد: شهدایی که در دانشگاه دفن می‌شوند، مختص به دانشگاه نیستند و همه مردم می‌توانند بر مزار این شهدا حضور پیدا کنند.

وی در ادامه با اعلام زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال از 23 مهر گفت: براساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، کلیه متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال 1396، می توانند از روز یکشنبه مورخ 96/07/23 الی 96/07/30 با مراجعه به سایت سنجش اقدام به ثبت نام کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم با اشاره به برخی از رشته‌های دانشگاه پیام گفت: دانشگاه پیام نور، کتاب‌محور و آزمون محور است و آزمون‌ها نیز به صورت متمرکز و همزمان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که کلاس‌ها به دو صورت مجازی و غیرمجازی برگزار می‌شود تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند به صورت مجازی و حضوری در کلاس‌ها شرکت کنند و همچنین امکان شرکت در آزمون مجازی نیز برای داوطلبان وجود دارد.

حسینی با بیان این‌که در دانشگاه پیام نور استان قم ۱۶ رشته کارشناسی ارشد و ۵ رشته دکتری نیز وجود دارد خاطرنشان کرد: در دانشگاه پیام نور قم حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۹۳ رشته مشغول تحصیل هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای پذیرش دانشجو محدودیتی وجود دارد یا خیر گفت: ظرفیت دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم اعلام می‌شود و ما نیز بر اساس اعلام این وزارتخانه عمل می کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قم با بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۲ هزار و صد نفر در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند گفت: تعداد فارغ‌التحصیلان در هر ترم به صورت میانگین ۶۰۰ نفر می‌باشد.

وی در پایان گفت: در این دانشگاه حدود ۶۰ نفر عضو هیات علمی هستند و بیش از ۵۰۰ استاد نیز به تدریس می‌پردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها