خبرهای داغ:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم گفت: تعداد مراکز مجاز استان تنها ۱۰۰ واحد بوده و متأسفانه در مراکز غیر مجاز توتون اعتیادآور عرضه‌شده و قانون‌گذار موظف به نظارت و اعمال قانون است.
کد خبر: ۸۹۳۴۸۲۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰

استفاده از توتون‌های اعتیاد‌آور در ۴۰۰ مرکز غیر مجاز عرضه قلیان ‌ قم‌

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید یزدی امروز در نشست خبری مشترک دادگستری، فرماندهی انتظامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان قم با اشاره به قانون جدید ممنوعیت قلیان در اماکن عمومی اظهار داشت: عرضه توتون‌های اعتیادآور مهم‌ترین عامل ممنوعیت استفاده از قلیان است.

وی از 400 مرکز غیرمجاز عرضه قلیان در استان قم خبر داد و افزود: تعداد مراکز مجاز استان تنها 100 واحد بوده و متأسفانه در  مراکز غیر مجاز توتون  اعتیادآور عرضه‌شده و قانون‌گذار موظف به نظارت و اعمال قانون است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم با تأکید بر اهمیت نظارت بر منافع جامعه تصریح کرد: از سرمایه‌های اجتماعی نمی‌توان غافل شد و باید با انجام کارهای فرهنگی و تأمل بین دستگاه‌ها در جهت فرهنگ‌سازی مناسب پیش رویم.

وی بالا بردن فرهنگ و آگاهی مردم را تنها عامل جلوگیری از وقوع جرم دانست و گفت: در بالا بردن فرهنگ عمومی نباید تنها به بودجه‌های دولتی اکتفا کرده و همه ارگان‌ها مانند اصناف باید با بودجه‌ها غیردولتی کار فرهنگی و آموزشی انجام داده تا به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

یزدی برای تطهیر جامعه از جرم، اصلاح بستر وقوع جرم را موردبررسی قرارداد و خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید بسترهای وقوع جرم را اصلاح‌کرده و در جهت حذف جرم و بالا بردن اطلاعات افراد برای جلوگیری از وقوع جرم تلاش‌های لازم را انجام دهیم.

وی بابیان وظیفه ذاتی دادگستری برای برخورد با ناهنجاری‌ها تأکید کرد: برای مبارزه با ظلم و ایجاد امنیت دادگستری از هیچ اقدامی فرو‌گذار نیست و هر کاری که انجام می‌دهیم با جدیت و اخلاص انجام می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم به نقش کلیدی حوزه‌های علمیه در ارتقاء فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: دادگستری از ظرفیت این نهاد دینی و فرهنگی با اعزام مبلغین دوره‌دیده به مراکز آموزشی و تربیتی توانسته نتایج خوبی را به دست بیاورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها