خبرهای داغ:
سرهنگ شوقاني جانشين سپاه قائم آل محمد از سازمان بسيج دانش آموزي بازدید و با سرهنگ طاهري رئیس سازمان بسيج دانش آموزي دیدار کرد.
کد خبر: ۸۹۳۴۸۳۲
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج درسمنان؛ ضمن بازدید سرهنگ شوقاني جانشين سپاه قائم آل محمد از سازمان بسيج دانش، سرهنگ طاهري رئیس سازمان بسيج دانش آموزي اظهار کرد:  متاسفانه در حال حاضر نگاه به قشر دانش آموزي بيشتر آموزشي است؛ و از معاونت هاي پرورشي در برخي مدارس غفلت شده و در حال حذف شدن است؛  گاها ديده مي شود خيلي ريز و نرم به دلايل محتلف موضوعات درسي كه به مسائل ديني و به فرهنگ ايثار و شهات ما برمي گردد به نوعي حذف مي شود و اين چالشي است كه بسيج با آن دچار است.

وي مشكلات  فقر اجتماعي و سياسي ، جنس مخالف ، مباحث اعتقادي و استفاده نامناسب از فضاي مجازي را آسيب جدي اين قشر نام برد و عنوان کرد: نبود شبكه سازماني يكي از مشكلات اساسي است که  يكي از راههاي رسيدن به تحقق اهداف است و همچنین؛ نبود امكانات و تجهيزات ، ادغام بودن حوزه هاي خواهر و برادر  از ديگر مشكلات است.

رئیس سازمان بسيج دانش آموزي ابراز کرد: در قشر دانش آموز فرصت و ظرفيت هاي بسياري وجود دارد، كه متاسفانه از تمامي آن استفاده نشده است.

طاهری گفت:  ظرفيت مربيان آمادگي دفاعي در سطح مدارس ، مربيان تعليم و تربيت صالحين در سطح مدارس ، سرگروه هاي حلقه صالحين واعتماد اكثر خانواده ها مربيان و فرهنگيان به بسيج دانش آموزي بابت برنامه ها و ماموريت هاي آن ، شوراي علوي و فاطمي در سطح حوزه ها و مدارس و فرمانده واحدهاي مدارس پيشگام از ظرفيت هاي موجود است.

وی بیان کرد: يكي از برنامه هاي مهم سازمان بسيج دانش آموزي طرح اميدان است که بومي خاص استان سمنان است؛ و تنها در اين استان سمنان در حال اجراست.

در ادامه سرهنگ شوقاني جانشين سپاه قائم آل محمد گفت : نگاه بر اين است كه انشاالله با توجه به شرايط كنوني برخي برنامه ها به صورت ابتكاري و اقتضايي انجام شود كه بايد چند موضوع مورد اهتمام قرار گيرد.

وی افزود: هم افزايي و هماهنگي بين جامع هدف، هدف گذاري تربيت دانش آموزان منطبق بر الگوي علوي و فاطمي  از اهداف و موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

وي بسيج دانش آموزي را حلقه وصل بين سازمان بسيج دانش آموزي و آموزش و پرورش دانست و بيان كرد: جزيره اي عمل كردن نتايج ضعيفي در پي دارد؛ ظرفيت هايي كه داريد ابزار كار است؛ بايد به گونه اي هدف گذاري شود كه به الگوي علوي و فاطمي برسيم؛ و همچنین خدمت رساني ، كار ميداني و جهادي با استفاده از تمامي ظرفيت هاي موجود باید در برنامه ریزیها لحاظ شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها