مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران از شهدا به عنوان محور وحدت در جامعه یاد و تاکید کرد: با تکیه بر این فرهنگ می توان بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کرد.
کد خبر: ۸۹۳۴۸۳۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عبداله شادی افزود: هرجا مسئولان از ارزش ها فاصله گرفتند دشمن از آن به نفع خود استفاده و مشکلاتی را بر ما تحمیل کرده است ولی دانشجویان با وجود مظلوم بودن در هر قشری نقش خود را نشان دادند که شهدای دانشجو از آن جمله هستند.

وی ادامه داد: دانشجویان در هر برهه ای با مطالبه گری و عدالت خواهی پیش تر از اقشار دیگر در جامعه حرکت کردند و این مختص انقلاب و دوران دفاع مقدس نیست چنانکه شهدای مدافع در برهه کنونی با مطالبه گری امنیت در خط مقاومت حضور یافته و با شهادت خود نشان دادند در صحنه اند.

شادی اضافه کرد: از شهدای مدافع حرم که در جبهه مقاومت به دفاع برخاسته اند و شهید شدند تعداد دانشجویان شهید چشمگیر است و نمونه آن 10شهید مدافع دانشجو از 18شهید مدافع آذربایجان شرقی است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه مسئولان دانشگاه های آذربایجان شرقی تعامل خوبی با بسیج دانشجویی دارند و تبیین ارزش های انقلاب و شهدا از اهداف برنامه های دانشگاهی است، اظهارداشت: همه این حرکت ها به برکت یاد و نام شهدا و به بهانه برگزاری برنامه های کنگره شهداست.

دبیر جشنواره فضای مجازی و رسانه خاطرنشان کرد: کنگره شهدا بهانه ای برای بحث و بررسی قرار دادن آسیب های اجتماعی و طراحی راه حلی برای رفع آن ها و ضرورت اقداماتی است که در دانشگاه ها کمرنگ شده است.

شادی سیره شهدا را محور همه برنامه های اجرایی در دانشگاه همچون اردوهای جهادی خواند و ادامه داد: تلاش داریم در اجرای همه برنامه ها سیره شهدا را محور اصلی در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی اسلامی قرار دهیم تا برای جوانان الگوی عملی باشد و برگزاری برنامه های مختلف در راستای کنگره شهدا به همین منظور اجرا می شود.

وی در ادامه برگزاری راهیان نور دانشجویی، طرح ولایت، صعود هفت هزار نفری دانشجویان به سبلان و ... را از اهم برنامه های بسیج دانشجویی علاوه بر اردوهای جهادی نام برد و گفت: در کنار این برنامه ها جشنواره های مختلفی نیز در دانشگاه های استان برگزار می شود.

شادی، مجری جشنواره ورزشی را دانشگاه علوم پزشکی، جشنواره علمی را دانشگاه سهند، جشنواره فرهنگی را دانشگاه پیام نور تبریز، جشنواره قرآن و و عترت را دانشگاه فرهنگیان، جشنواره نشریات شمالغرب را دانشگاه شهید مدنی، جشنواره هنرهای اسلامی را دانشگاه هنر تبریز و جشنواره فضای مجازی و رسانه را دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها