مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:
به منظور افزایش و ارتقاء سطح آگاهی اعتقادی برادران وظیفه؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد در جمع برادران وظیفه اقدام به ایراد سخنرانی نمود.
کد خبر: ۸۹۳۴۸۵۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج یزد؛حجت الاسلام علی شیخ زاده در این جلسه گفت: ویژگی عاشقانه بودن عبادت سبب می شود تا سربازان همواره نسبت به دفاع از تمامیت ارضی و ارزشی با خلوص نیت آماده باشند. شاید این جمله ویژگی فوق را به خوبی بیان کند: وظیفه باعث می شود که کار را انجام دهی، اما عشق باعث می شود که آن را به زیبایی انجام دهی. به جرات می توان گفت که همین عاشقانه بودن سربازی سبب شد که سربازان اسلام در دوران دفاع مقدس سر از پا نشناسند و و در صفوف دفاع مقدس شرکت نمایند. این ویژگی سبب می شود که سرباز امام زمان با طیب خاطر گام در راه شهادت نهد.
وی در ادامه افزود:خالصانه و خاشعانه بودن عبادت سبب می شود که سربازان انقلاب برخلاف سیستم های کاپیتالیستی و لیبرالیسم نسبت به انجام خدمت مقدس سربازی فراتر از دیدگاه مادی گرایان نگاه کرده و در انجام آن از هیچ کوششی دریغ نورزند. همچنانکه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند ".... سربازی در اینجا (ایران اسلامی) مثل قرآن خواندن است و جهاد فی سبیل الله است...." (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، 1392). این ویژگی  جهاد فی سبیل الله – برای حفظ حکومت اسلامی و گستراندن عدالت بسیار مهم است و اگر از این منظر به خدمت سربازی نگاه شود به اهمیت آن بعنوان یکی از ارکان ساختاری جامعه اسلامی پی می بریم.

ارسال نظرات