خدمتگزاری به افراد محروم جامعه، حد و مرزی ندارد

به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان مناطق کم برخوردار، اردوی جهادی پزشکی توسط تیم جهادی پزشکی امام حسن(ع) در روستای گرو و چُراک شهرستان میناب برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۴۸۶۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، در راستای کمک به اقشار کم برخوردار در مناطق محروم، یک تیم ۲۰ نفره متشکل از دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه بندرعباس با حضور در روستای محروم روستای گرو بخش سندرک اقدام به ویزیت و اهدای دارو بصورت رایگان نمودند.

در این اردوی جهادی که با حضور ۲۰ نفر از جهادگران دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس در روستای گَـــرو بخش سندرک از توابع شهرستان میناب برگزار شد، ۳۵۰ نفر به عنوان جامعه هدف، تحت خدمات بهداشتی و درمانی جهادگران قرار گرفتند.

از جمله فعالیت‌های این جهادگران می‌توان به معاینه و مشاوره روانشناسی، معاینه و ویزیت بیماران توسط پزشک حاضر در اردو، معاینه و مشاوره مامایی و بهداشت زنان اشاره کرد.

برگزاری اردوی جهادی فرهنگی و آموزشی جهت ارائه آموزش بهداشت فردی همراه با اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان با هدف آموزش بهداشت فردی ، نحوه مسواک زدن ، تشویق قرائت قرآن در روستای چُراک از دیگرفعالیتهای جهادگران در این اردوی جهادی بود.

اردوی جهادی عمل خیر فراموش نشدنی است

یکی از خانم های مراجعه کننده برای ویزیت رایگان در این اردوی جهادی گفت: این حرکت باارزش، باقیات‌الصالحاتی برای دانشجویان که برای اردوهای جهادی فعالیت می‌کنند در بر خواهد داشت.

وی گفت: افراد زیادی در این روستا از بیماری های درد زانو، سرماخوردگی فصلی، بیماری گوارشی و معده درد رنج می برند، که اکثراین بیماری ها به خشکسالی و کمبود آب آشامیدنی در این روستا معطوف می شود.

این خانم روستانشین بیان کرد: انجام کار خیر گروه جهادی پزشکی امام حسن(ع) در مناطق محروم برای رفع مشکلات مردم بی بضاعت و زدودن چهره بیماری از این مناطق و آوردن سلامتی به درون خانواده ها قابل تحسین است و مردم این مناطق هیچ وقت کار خیر آنها را فراموش نخواهند کرد.

وی گفت: مدت زیادی بود که از بیماری رنج می بردم و توان مالی هم برای درمان نداشتم، چرا که اگر برای درمان به شهرستان میناب هم می رفتم هزینه زیادی باید خرج درمان خود می کردم.

خدمتگزاری به افراد محروم جامعه، حد و مرزی ندارد

لیلا کاظمی دانشجوی پزشکی از دانشگاه آزاد بین المللی قشم یکی از اعضای فعال تیم اردوی جهادی امام حسن(ع) با میناب جنوب اظهار کرد: خدمت به مردم محروم جامعه عشق و علاقه می خواهد.

وی هدفش از حضور در این اردوی جهادی پزشکی آشنایی با فعالیت های خیریه و انسان دوستانه در مناطق محروم عنوان کرد و افزود: با عشق و علاقه ای که برای خدمت کردن به مردمی که در دورترین نقاط کشور در بدترین شرایط زندگی می کنند، دارم در این اردو شرکت کرده ام و برای این عمل خیرخواهانه حد و مرزی قائل نیستم.

کاظمی بیان کرد: در این اردو خدمات بهداشتی درمانی غربالگری، فشارخون، ارائه مشاوره‌های درمانی و دارویی، توزیع اقلام دارویی مکمل و تقویت کننده میان افراد نیازمند انجام شد.

این دانشجوی پزشکی گفت: بعد از اتمام تحصیلاتم برای خدمت کردن به مردم محروم جامعه از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهم کرد.

هزینه ۷ میلیون تومانی برای کمک به مناطق محروم

محمد حسن زکاوتی دانشجوی پزشکی عمومی و مسئول اردوی جهادی پزشکی امام حسن(ع) بندرعباس با میناب جنوب گفت: اردوی جهادی دانشجویان پزشکی ازنوزدهم تا بیست و یکم مهرماه امسال در مناطق محروم شهرستان میناب برگزار شد.

مسئول اردوی جهادی پزشکی امام حسن(ع) بندرعباس افزود: این اردوی جهادی در قالب ۲ تیم خواهران و برادران دانشجو به تعداد ۲۰ نفر جهت انجام خدمات پزشکی و درمانی و انجام یک کار فرهنگی انجام شد.

زکاوتی اظهار داشت: برای انجام اردوی جهادی و ویزیت رایگان اعتباری بالغ بر ۶ میلیون تومان و برای کار فرهنگی نیز ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در اردوی جهادی فرهنگی ۴۰ عدد مسواک و خمیزدندان، ۱۰۰ عدد دفتر،۱۰۰ عدد مداد، ۱۰۰ عدد پاکن،۲۰۰ عدد کیف بین دانش آموزان مستعد روستای چُراک بخش سندرک توزیع شد.

مسئول اردوی جهادی پزشکی امام حسن(ع) بندرعباس خاطر نشان کرد: اعضای گروه همچنان عشق و علاقه ی خود را به کار در مناطق محروم حفظ کرده‌اند و هر بار با تجربه بیشتر به فعالیت خود در مناطق محروم ادامه خواهند داد.

در این اردوی جهادی خدمات متفاوتی در زمینه‌های بهداشت و درمان، علمی آموزشی و فرهنگی اجتماعی به روستائیان این مناطق توسط تیم جهادی پزشکی امام حسن(ع) ارائه شد.

بنابر این گزارش مسئولان و مدیران شهرستان میناب در قالب یک تیم جهادی برای زدودن چهره محرومیت از دل روستاها در دورترین نطقه از این شهرستان اقدام کنند.

روستای گَــرو با جمعیت ۲۵۰۰ نفر در ۱۵ کیلومتری بخش سندرک و در ۴۵کیلومتری شهرستان میناب قرار دارد.

ارسال نظرات