خبرهای داغ:
در مردادماه سال 95 بود که زمزمه‌های تغییر ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مطرح شد، حال اما با گذشت یکسال این تغییر روی داد.
کد خبر: ۸۹۳۴۹۷۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج، بر اساس خبرهای موثق، حجت‌الاسلام محمـدجـــواد حــاج علی‌اکبـــری حکم ریاســـــت شــــــورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور را دریافت کرده است.

تأییدیه حجت‌الاسلام تقوی
روز گذشته بود که حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس خبرها درباره خداحافظی‌اش از ریاست این نهاد را به‌صورت تلویحی تأیید کرد و گفت: «با حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری صحبت‌هایی انجام شده است اما هنوز زمان این تغییر مشخص نیست.»
وی درباره لزوم جوانگرایی نیز خاطرنشان کرد: «بنده 17 سال است که اینجا خدمت می‌کنم و دیگر کافی است اما فعلاً زمان این جابه‌جایی معلوم نیست.»
در سال گذشته که بحث تغییر ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه داغ بود، حجت‌الاسلام غفوری و حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری از گزینه‌های مطرح برای جایگزینی حجت‌الاسلام تقوی بودند، حال اما بعد از یک‌سال خبرها جدی شده‌اند و حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری که پیش از این برای قبول این مسوولیت استنکاف کرده بود،  حاضر به قبول مسوولیت شده است. یکی از اعضای دفتر حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در امور مساجد نیز در این زمینه گفت: «باید این موضوع به‌صورت حکم ابلاغ شود و از این‌رو هنوز قطعی نیست.»
تاکید بر جوانگرایی با نگاهی به سوابق گزینه قطعی ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور را می‌توان یکی از دلایل انتخاب وی دانست، همانطور که پیش از این هم حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گفت‌وگو با روزنامه صبح نو بر لزوم جوانگرایی تاکید کرده و گفته بود: «مطالبه مردم و جوانان کشور این است که تریبون‌داران ائمه جمعه رو به جوانگرایی پیش بروند تا علاوه‌بر درک نسل جوان، بتوانند مردم را در ارتباط با نیازهای روز و مسائل مختلف دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اغنا کنند و این خاستگاه توده مردم است.»
معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: «تقاضای مردم و جامعه این است که در جایگاه ائمه جمعه تنوع و تحول ایجاد شود فلذا ممکن است نهاد نماز جمعه هم چنین نتیجه‌ای بگیرد اما جابه‌جایی‌ها با نظر ائمه جمعه صورت می‌گیرد.»

زندگی‌نامه حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری در تیرماه 1343 در خانواده‌ای اصیل و مذهبی در شهرستان دماوند متولد شد و پس از تحصیلات مقدماتی، موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته فقه و حقوق اسلامی با رتبه عالی شد. وی ضمن آشنایی با زبان عربی و انگلیسی به ادامه تحصیل در سطح عالی و خارج فقه و اصول پرداخت و در این مسیر از محضر بزرگانی چون رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت و آیت‌الله جوادی آملی بهره‌ها برده است.
او عضویت در هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان و عضویت در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را در کارنامه خود دارد.
قریب به 2دهه مهم‌ترین دغدغه و مشغولیت حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری، کار با جوانان و نوجوانان بوده است؛ همین مساله از ایشان کارشناسی واقع بین و مربی دلسوز و آشنا به پیچیدگی و ظرافت‌های شخصیتی جوانان ساخته است.
وی همچنین معاون رییس‌جمهور ایران، آقای محمود احمدی‌نژاد در امور جوانان و رییس سابق سازمان ملی جوانان بود. وی تنها روحانی‌ای است که به ریاست این سازمان رسید.
 
منبع:صبح نو
ارسال نظرات
پر بیننده ها