مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: بسته فرهنگی ویژه‌این اداره کل با محوریت محلات و امامان جماعات و روحانیان میزبان ۱۵ نقطه پر نوسان از لحاظ آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۴۹۸۵
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام علی شکری در گفتگو با خبرنگاران در شاهرود، ضمن بیان اینکه ۱۵ نقطه استان سمنان میزبانی طرح توسعه فرهنگی می‌شود، تأکید کرد: با توجه به اهمیت مسئله آسیب‌های اجتماعی و اقداماتی که باید در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی می‌بایست شکل گیرد، اقداماتی را در سطح استان سمنان ساماندهی کرده‌ایم که تحت عنوان مدیریت فرهنگی با محوریت روحانیان انجام می‌شود و درصدد آن هستیم تا در ۱۵ نقطه از استان که اداره کل امور اجتماعی استانداری آن‌ها را به‌عنوان مناطق دچار آسیب‌های اجتماعی معرفی کرده، حضور پر رنگ‌تر روحانیان را داشته باشیم.
وی افزود: در مقوله مدیریت فرهنگی پس از شناسایی نقاط پر نوسان ازلحاظ اجتماعی، هر دستگاه به‌تناسب اختیارات و وظایفی که دارد، اقدامات ویژه فرهنگی را برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی و همچنین مقابله با آسیب‌های اجتماعی صورت می‌دهد دراین‌بین سازمان تبلیغات اسلامی نیز در مقوله ترویج و تبلیغ دین، رسالت اعزام روحانیان را بر عهده خواهد داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های استان در تلاش هستند تا آسیب‌های اجتماعی موجود در استان مانند اعتیاد، طلاق، فساد، فحشا و ... را کاهش دهند تا بتوانیم سمنان را در جایگاه اصلی فرهنگی خود در سطح کشور و منطقه ببینیم، گفت: این استان دارای سنن و آئین مختلف و بسیار خوبی است که ترویج همین داشته‌ها و سرمایه‌های فرهنگی و دینی می‌تواند مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.
شکری افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان بسته فرهنگی ویژه‌ای را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در ۱۵ نقطه پر نوسان استان، ازلحاظ آسیب‌های اجتماعی تهیه‌کرده که با محوریت محله و با حضور امامان جماعت و روحانیان است البته این اداره کل تنها به همین ۱۵ نقطه اکتفا نکرده و در نقاط دیگری که ادارات تابعه این اداره کل در هشت شهرستان استان تشخیص دهند، اضافه بر آن تعهد اصلی، وارد عمل می‌شود.
وی بیان کرد: درصدد هستیم که از طریق گفتمان سازی، آموزش، کارگاه‌های مختلف، اعزام ائمه جماعات، برنامه‌های مذهبی و آئینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش داشته باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در پاسخ به این سؤال که نقش‌آفرینی این اداره کل در طرح مدیریت فرهنگی تا چه زمان ادامه خواهد داشت، گفت: تا مادامی‌که آسیب‌های اجتماعی کاهش نیافته طرح مدیریت فرهنگی در سطح استان با نگاه ویژه به ۱۵ نقطه پرآسیب استان ادامه خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها