خبرهای داغ:

برگزاری کارگاه مهارتهای زندگی برای دختران جوان در روستای سرونو

کارگاه مهارتهای زندگی برای دختران جوان در روستای سرونو به همت پایگاه مقاومت حضرت ام البنین « س» حوزه حضرت فاطمه«س» سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۳۵۰۰۰
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه، به همت پایگاه مقاومت حضرت ام البنین « س» حوزه حضرت فاطمه«س» ودر راستای بصیرت افزایی فرهنگی اعتقادی و اجتماعی دختران جوان و نوجوان و آماده سازی این قشرجامعه با مهارتهای گوناگون در روستای سرونو کارگاه مهارت افزایی دختران جوان با حضور بیش از ۸۰نفر از دختران روستا برگزار گردید.

در این کارگاه  امیری فرمانده حوزه حضرت فاطمه(س) ضمن تعریف مهارتهای زندگی گفت: مهارتهای زندگی مجموعه ای از استعدادهایی است که در وجود همه انسانها از سوی خداوند متعال قرارداده شده و انسانها بایستی آنهارا در وجودخود و رفتارها وکنش وواکنشهای خود در زندگی و فراز ونشیبهای آن از حالت بالقوه به فعلیت برسانند.

 

امیری گفت: مجموعه ای که عنوان مهارتهای زندگی را به خود گرفته اندهمان توانمندیهای ماست برای بهتر زیستن و رفتارهای مناسبی است که در شرایط مختلف از خود بروز میدهیم لذا لازم است هر انسانی وخصوصا دختران که نمونه بارز رحمت الهی هستند آنهارا در وجود خود به کار گیرندو ازجمله این مهارتها: خودشناسی عزت نفس، خود آگاهی استقلال شخصیتی و خود کفایی، سازگاری با محیط وشرایط. قدرت تصمیم گیری، برنامه ریزی وخود کفایی می باشند که همگی بهم ربط دارند به این ترتیب که هرکس به خود شناسی رسید خود آگاهی وعزت نفس هم پیدامی کند و عزت نفس باعث خود اتکایی است و درنتیجه خوداتکایی احساس استقلال شخصیتی یعنی خود کفایی به دست می آید.

 

 

وی تصریح کرد: طبعا دولتی که از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خودکفاست این خودکفایی او ناشی از خوداتکایی وخود کفایی ملتش می باشد و ملت خودکفا برای خود وسرزمینش افتخار آفرین خواهد بود ونسل جوان ما باید این مهارتها را کسب کنند تادر نتیجه این مهارتها قدرت تصمیم گیری و قدرت برنامه ریزی صحیح برای آینده ایران اسلامی را داشته باشیم و آینده ازآن ملتی است که جوانش اهل تفکر وتعقل وبصیرت و درنتیجه استقلال فکری و فرهنگی باشد و دربرابر فرهنگ توحش و برهنگی فرهنگی وفرهنگ برهنگی غربی و خوی تجاوز و آپارتاید قومی نژادی صهیونیسم و نسل کشی و قتل عام فرهنگی اجتماعی قدرتهای پوشالی استعمار و استثمار و استکبار توان مقابله وجهاد داشته باشد و الحمد لله ایران اسلامی شهید حججیهای بسیاری از نسل دوم وسوم انقلاب دارد و این جای بسی امیدواری است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: آینده نگری و امیدواری به آینده در قالب فرهنگ انتظار و فرهنگ شهادت طلبی برای آرمانهای الهی را مهارت مهمی دانست که تنهادر فرهنگ شیعه و اسلام ودر پرتو پرفروغ ولایت فقیه و مهدویت رشد می کند واین یکی از امتیازهای مهم جوان انقلابی و بصیر است.

 

وی در ادامه گفت: مهارتی با ابزار لقمه حلال و بصیرت وتفکر وتعقل سلیم به شکوفایی میرسد ونتیجه وثمرش سلامت نفس و نسل وگرایش به کمال وعفت است است و لقمه حلال باعث پرورش نسلی مجاهد و پرتلاش در تمام زمینه ها خواهد شد . ایران اسلامی فرزندانی می خواهد که در کنف پشتیبانی از رهبری و ولایت فقیه اهل علم و عقل و منطق استدلالی وپویای علوی و فاطمی باشد و دختران به عنوان مادران آینده باید چنین باشند.

ارسال نظرات