فرمانده بسیج دانشجویی استان کردستان گفت: ۱۱ آبان ماه کاروان پیاده روی اربعین ویژه دانشجویان استان کردستان از طریق مرز مهران راهی کربلای معلا می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۳۵۰۳۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلسه ستاد هماهنگی پیاده روی اربعین ویژه دانشگاهیان استان کردستان با حضور روسای دانشگاه‌های سطح استان، مسئولین نهاد رهبری، معاونین فرهنگی و مسئول بسیج دانشجویی استان به منظور تسهیل سفر برای دانشجویان در دانشگاه کردستان برگزار شد.


در این جلسه دکتر فردین اخلاقیان گفت: پیاده روی اربعین بزرگترین رویداد فرهنگی کشور محسوب می‌شود که تعداد زیادی از دانشجویان در آن شرکت می‌کنند پس ما به عنوان مسئولین دانشگاه وظیفه حمایت و همراهی این دانشجویان را داریم.


در ادامه حجت الاسلام شیخ الاسلام مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: دانشجویان با شرکت در حرکت عظیم پیاده روی اربعین توان مدیریتی خود را بالا می‌برند و بر سختی‌های مسیر و فایق می‌آیند.

وی افزود: تجربیاتی که دانشجویان در این پیاده روی کسب می‌کنند شاید با گوش دادن به صد موعظه و خواندن صد کتاب بدست نیایید چرا که پیاده روی اربعین موجب خلوت گزینی دانشجو می‌شود که همین خلوت گزینی می‌تواند مسیر دانشجو را تغییر دهد و تحولی عطظیم در داشنجو ایجاد کند.


مسئول نهاد رهبری دردانشگاه‌های استان کردستان گفت: با توجه به اینکه پیاده روی اربعین یک کار فرهنگی با اثرگذاری ماندگار است باید حمایت دانشگاه‌ها از این دانشجویان ویژه باشد.

در ادامه محمدپناه مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان و دبیر ستاد پیاده روی اربعین دانشجویان گفت: در ستاد اربعین تعیین شده است که تمام دانشجویان چه آن‌هایی که کارت خدمت سربازی دارند و چه آن‌هایی که ندارند میتوانند در پیاده روی اربعین شرکت کنند.


وی افزود: امسال با هماهنگی سازمان نظام وظیفه و وزارت کشور، خروج از مرز برای دانشجویان بدون پرداخت وثیقه انجام گیرد و دانشجویان علاقه‌مند جهت حضور در حماسه‌ی اربعین حسینی می‌بایست تا ۲۶ مهر با ثبت نام اینترنتی در سامانه سقا به آدرس https://www.sagha-noor.ir/ جهت دریافت مجوز رسمی خروج رایگان اقدام کنند و در ادامه فرم تعهدنامه ضامن را به دفاتر بسیج دانشجویی جهت تایید تحویل دهند.

محمدپناه ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته دانشجویان استان کردستان در قالب یک کاروان از ۱۱ آبان ماه الی ۱۸ آبان به مدت ۸ روز از طریق مرز مهران راهی کربلای معلا می‌شوند البته این کاروان ویژه پسران دانشجو است و شرایط اعزام برای دختران دانشجو در استان کردستان فراهم نیست.


مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان کردستان تصریح کرد: مراسم بدرقه این دانشجویان روز ۱۱ آبان ساعت ۲۰ در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه با حضور مسئولین استانی و دانشگاهی برگزار می‌شود.



وی یادآور شد: امسال ۱۸ دانشجوی کردستانی به عنوان خادمین اربعین ثبت نام کرده اند که چند روز زودتر در مسیر حرکت پیاده روی زائران حضور پیدا می‌کنند و به ارائه خدمات رسانی به زائرین سید و سالار شهیدان می‌پردازند.


طبق مصوبات انجام شده در این جلسه هر کدام از دانشگاه‌های استان کردستان به منظور تسهیل و حمایت از دانشجویان شرکت کننده در پیاده روی اربعین حسینی، هزینه ایاب و ذهاب دانشجویان از سنندج تا مرز مهران را بر عهده گرفتند همچنین به هر دانشجوی شرکت کننده در این حرکت فرهنگی نیز ۱۵۰ هزار تومان کارت هدیه تقدیم می‌شود.


در ادامه این جلسه هر کدام از مسئولین دانشگاه نظرات خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این پیاده روی اعلام کردند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات