علیمردانی گفت: یکی از مهم ترین راهکارها و برنامه هایی که دولت برای کاهش نرخ بیکاری باید انجام دهد بحث حمایت از تولید است.
کد خبر: ۸۹۳۵۰۸۸
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۴

محسن علیمردانی، عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به مهم ترین وظیفه دولت در مقابله با معضل بیکاری و چالش های پیش رو گفت: یکی از مهم ترین راهکارها و برنامه هایی که دولت برای کاهش نرخ بیکاری باید انجام دهد بحث حمایت از تولید است.

 حمایت از تولید راهکار برون رفت از بیکاری است/ بیکاری مانعی برای توسعه پایدار کشور است

وی با اشاره به لزوم حمایت همه جانبه از تولید کشور عنوان کرد: به نظر من با حمایت از تولید می توانیم از معضل عظیم بیکاری و اشتغال زایی جوانان عبور کنیم. لذا با هدایت سرمایه ها و انرژی های انسانی در بخش تولید می توان به موفقیت های چشم گیری دست یافت.بر همین اساس اولویت اول دولت باید بحث اشتغال و به تبع آن حمایت از تولید باشد.

عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با بیان این مطلب که حل معضل بیکاری از اولویت های کشور است، تصریح  کرد: کلا تمام انرژی دولت، مجلس و تمام ارگان ها و گروه ها باید صرف حل مشکل بیکاری شود. لذا یکی از مسائلی که می تواند این معضل را حل کند حمایت واقعی از بخش تولید در کشور است.مخصوصا تولیدات صادرات محور که می تواند سرمایه های خارجی را جذب کشور کند.

وی افزود: متأسفانه علی رغم بیکاری بسیاری از جوانان تحصیل کرده در کشور معضل دیگر ما فرار مغزها است. فرار استعدادها و مغز های موفق آسییب جدی و سنگینی را به کشور وارد می کند و شاید خسارت های میلیاردی به کشور وارد کند.

علیمردانی عنوان کرد: از منظر دیگر حجم آسیب های اجتماعی در بین جوانان تحصیل کرده و فارغ التحصیلانی که بیکاری طی می کنند بیشتر است.بیکاری حجم آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد بر همین اساس آمار های اعتیاد، طلاق، جرم و جنایت به واسطه کمبود شغل و افزایش بیکاران رشد خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی با بیکاری جوانان ارتباط مستقیم دارد از طرفی این امر موجب کند شدن توسعه کشور می شود. اگر به مشکلات بیکاری رسیدگی نشود حتی اگر منابع خوبی به اقتصاد کشور تزریق کنیم باز بیکاری، مانعی برای توسعه پایدار کشور می شود.

ارسال نظرات