عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دولت بازار مسکن را بلوکه کرد/صنعت ساخت و ساز اشتغال زایی ارزان قیمت به همراه دارد

علیمردانی گفت: صنعت مسکن جزو صنایعی است که اشتغال زایی ارزان را به همراه دارد و ضمن آنکه افرادی را صاحب شغل می کند برای دولت هم بار مالی کمی به همراه دارد.
کد خبر: ۸۹۳۵۰۹۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۹

محسن علیمردانی، عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اقدامات و سیاست های دولت در رونق بازار مسکن و طرح های جایگزین مسکن مهر گفت: سیاست های دولت به گونه ای بوده است که سرمایه ها به بخش مسکن و رونق این بازار هدایت نشود.لذا دولت به طور مطلق بازار مسکن را بلوک و مسکوت نگه داشته است که به نظر طرحی اشتباه بوده است.

وی افزود: باید قدری به موضوع بازار مسکن توجه داشت چون این صنعت علی رغم آنکه بسیاری از افراد را صاحب خانه می کند می تواند اشتغال زایی هم به همراه داشته باشد.

 عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ویژگی های صنعت ساخت و ساز در اشتغال زایی ارزان قیمت برای جوانان گفت: گفتنی است که صنعت ساخت و ساز مسکن جزء صنایعی است که اشتغال زایی ارزان را به همراه دارد و ضمن آنکه افرادی را صاحب شغل می کند برای دولت هم بار مالی کمی را به همراه دارد.

 دولت بازار مسکن را بلوکه کرد/صنعت ساخت و ساز اشتغال زایی ارزان قیمت به همراه دارد

علیمردانی عنوان کرد: البته شاید مسکوت گذاشتن بازار مسکن از سوی دولت برای عدم بازگشت سرمایه ها و مسکن های خالی از سکنه در طرح مسکن مهر بوده است.بر همین اساس حدود 250 میلیارد دلار سرمایه کشور در مسکن های خالی خوابیده است و یا حدود 2.5 میلیون مسکن خالی در کشور داریم.

 عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی   خاطرنشان کرد: خیلی از صنایع کشور با بحث مسکن در ارتباط هستند بهتر است ما به نوعی این مسأله را تدریجی حل کنیم.یعنی بازار مسکن را به طور مطلق بلوکه نکنیم تا سرمایه ها به این بخش هدایت نشوند.بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ با مسکن در ارتباط اند و بسیاری از مردم در این حوزه شغل و کار دارند لذا اعتقاد دارم که شدت جلوگیری از ساخت مسکن باید کمی تسهیل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار