مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گناباد بیان داشت: اروپائیان نقش پلیس خوب و آمریکایی‌ها نقش پلیس بد را در برجام بازی می‌کنند به گونه‌ای که اروپائیان نیز در بیانیه خود از ابراز نگرانی نسبت به فعالیت‌های نظامی ایران دم می‌زنند و لذا به هیچکدام نمی‌توان دلخوش کرد.
کد خبر: ۸۹۳۵۱۰۳
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی در جمع خبرنگاران شهرستان  گناباد گفت: ماهیت انقلاب اسلامی ایران به گونه‌ای بود که از همان ابتدا، تقابل ایران و آمریکا ایجاد شده بود و این مساله نیز امری طبیعی بود، اما در چند سال اخیر به جای تقابل و اهرم نظامی جایگزینی بنام «دیپلماسی اجبار» وارد معادلات بین المللی شد که از شاخصه‌های آن می‌توان به تحریم اقتصادی و اعمال نفوذ از این طریق اشاره نمود.

وی ضمن بیان شفاف و روشن‌تر شدن چهره آمریکا با روی کار آمدن ترامپ افزود: آمریکایی‌ها نه تنها برجام را علیرغم شعارهایشان پاره نمی‌کنند بلکه برجام را در حالت برزخ بین مرگ و زندگی نگه خواهند داشت و از تمام ظرفیت‌های آن استفاده خواهند کرد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه گناباد ضمن اشاره به تعهدنامه بین آمریکا و کره شمالی اظهارداشت: در قضیه کره شمالی، آمریکایی‌ها در گذشته اشتباه راهبردی کردند و آن توافق را نادیده گرفتند که امروز شاهد قدرت افزایی روزافزون کره شمالی و جبهه گیری شدید آن مقابل آمریکا هستیم، لذا برای آنکه این اشتباه را دوباره درباره ایران تکرار نکنند، مطمئنا برجام را نادیده نخواهند گرفت.

وی ضمن اشاره به آیات ۵۶ الی ۵۸ سوره انفال تصریح کرد: وفاداری به عهد و پیمان از جمله مواردی است که قرآن کریم نیز به آن تأکید کرده و اجازه نقض این تعهد حتی اگر با کفار باشد را نمیدهد مگر در دو حالت ازجمله راهکار نظامی با کفار درصورت نقض پیمان که نمونه بارز آن صلح حدیبیه است و عدم پذیرش و عمل به تعهدی است که کفار و دشمنان به آن پایبند نیستند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تقسیم کار اروپائیان و آمریکایی‌ها در قضیه برجام بیان داشت: اروپائیان نقش پلیس خوب وآمریکایی‌ها نقش پلیس بد را در این قضیه بازی میکنند به گونه‌ای که اروپائیان نیز در بیانیه خود از ابراز نگرانی نسبت به فعالیت‌های نظامی ایران دم میزنند ولذا به هیچکدام نمیتوان دلخوش کرد.

وی ادامه داد: برجام برای آمریکایی‌ها بهترین الگو برای رسیدن به اهدافشان است که ایران را بوسیله آن در یک حالت خوف و رجا قرار دهند و تا میتوانند از طریق آن و اعمال فشار، دائما از ایران امتیاز بگیرند، چراکه وقتی کلیت سخنان ترامپ را بررسی میکنیم میبینیم که از حالت تهاجمی به حالت تدافعی تغییر کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه گناباد ضمن اشاره به بی سابقه بودن تروریست خواندن ارتش یک کشور در طول تاریخ بیان داشت: ازجمله اهدافی که از طریق برجام به دنبال آن هستند میتوان به مسدود کردن تمام ظرفیت‌های قدرت یابی ایران در منطقه اشاره نمود؛ از این رو سپاه پاسداران را نشانه رفته اند، هدف دیگر تضمین امنیت برای رژیم صهیونیستی با ایجاد خاورمیانه جدید از طریق تجزیه کشور‌های اسلامی و ایجاد یک اسرائیل جدید در منطقه است و نیز میتوان به تغییر موازنه نیرو‌ها در داخل کشور به نفع جریان غرب گرا اشاره نمود چراکه آمریکا به این نتیجه رسیده راهبرد تغییر نظام سیاسی در ایران بدون داشتن پیوست داخلی ممکن نیست و راهکار آن نیز افزایش فشار بر مردم و ایجاد نارضایتی عمومی که نتیجه آن فشار بر سیستم حاکمیت است، میباشد.

وی ادامه داد: خدا را شکر میکنیم که دشمن ما را از احمق‌ها قرار داد چراکه یکی از ثمرات موضع گیری‌های ترامپ، ایجاد انسجام ملی و یکصدایی در داخل کشور بود والبته آن نظام تک قطبی که در دنیا بود نیز رو به فروپاشی قرار گرفته است.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: آمریکایی‌ها از سه ابزار برای فشار علیه ایران استفاده میکند که عبارتند از: فشار سیاسی و استفاده از دیپلماسی اجبار، ایجاد رعب و وحشت از طریق تقویت و ارتقای قدرت نظامی خود در منطقه و تشکیل ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران که اولین سفر خارجی ترامپ به عربستان نیز در راستای این هدف بود.

وی ضمن تأکید بر اینکه یکی از ارکان مهم هر نظام، مردم هستند تصریح کرد: مردم ما، چون برای بدست آوردن این انقلاب و ارزش‌های خود خون‌های زیادی داده اند، لذا به این سادگی دست از حمایت از این انقلاب برنمیدارند و همانگونه که از ابتدای انقلاب پای کار بوده اند، تا نفس آخر پای این ارزش‌ها ایستاده اند و از مقاومت خسته نمیشوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها