در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاهآزاد تهران شمال در اعتراض به سخنان اخیر ترامپ آمده است: اظهارات بی شرمانه ی رئیس دولت آمریکا برای ملت ایران تازگی ندارد که هیچ، تجربه ای نیز بر تجربیات دیگر این ملت در روابط دیپلماتیک افزوده شد، که حاصل آن چیزی جز بی آبرویی ایالات متحده آمریکا در عرصه بین الملل نبوده است .
کد خبر: ۸۹۳۵۱۲۳
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، متن بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد واحد تهران شمال قرائت شده در تجمع دانشجویان دانشگاه ازاد تهران شمال در اعتراض به یاوه گویی های ترامپ رئیس جمهور آمریکا:

بسم الله الرحمن الرحیم
به کسانی که به آیات خدا و پیامبر و مردم مومن ستم کرده اند، تمایل نداشته و تکیه نکنید که آتش دوزخ به شما خواهد رسید و در آن شما را در برابر خدا هیچ سرپرستی نیست ، سپس یاری نمی شوید . سوره هود آیه 113
 
و اما بعد ...
با توجه به گستاخی بی شرمانه رییس جمهورآمریکا پیرامون جمهوری اسلامی ایران و همچنین نظر به رسالت دانشجویی مان که به گفته بهشتی شهید : دانشجو موذن جامعه است ،
 
بر آن شدیم تا نکاتی چند را به سمع و نظر جامعه ی فرهیخته دانشگاهی  و ملت شهید پرور ایران برسانیم :
نخست اینکه اظهارات بی شرمانه ی رئیس دولت آمریکا برای ملت ایران تازگی ندارد که هیچ، تجربه ای نیز بر تجربیات دیگر این ملت در روابط دیپلماتیک افزوده شد، که حاصل آن چیزی جز بی آبرویی ایالات متحده آمریکا در عرصه بین الملل نبوده است .
اما نکته دیگر در اعلام مواضع این مقام آمریکایی در تقابل با ملت شریف ایران این است که وی با حالتی پر از غرور، ملت ایران را تروریسم خوانده و با لجبازی تمام و پشت پا زدن به سنگ قبر سربازان آمریکایی، نام خلیج همیشگی فارس را به غلط و با نام دیگری از آن یاد کرده است . جنبش دانشجویی مشاوران رئیس دولت آمریکا را توصیه می کند، سرفصلی تحت عنوان " تاریخ جغرافیای بین الملل " تهیه کنند و به وی ارائه دهند.

ای کسانی که ادعای مبارزه با تروریسم رادر سر دارید بهتر است در رفتار و تفکر منفعت طلبانه ی خود تجدید نظر کنید چرا که با یک مشاهده ی ساده در منطقه به این امر پی خواهید برد که چه کسانی حامی تروریسم تکفیری هستند و چه کسانی علیه آنان اقدام می کنند که اگر اقدامات مجدانه سپاه پاسداران نبود نه تنها جریان های تکفیری متوقف نمی شدند بلکه به احتمال زیاد آنقدر پیشرفت کرده بودند که می توانستند برای اربابان و حامیان خود نیز خط و نشان بکشند.

مقامات آمریکایی و دیگر مستکبران جهان بدانند که سپاه پاسداران بواقع مصداق بارز آیه ی مبارک اشداء علی الکفار است و در راه صیانت از مرز های ایران عزیز به هیچ وجه تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نخواهد گرفت و در افزایش توان دفاعی همچون گذشته با صلابتو پر قدرت قدم بر خواهد داشت و تا احقاق حقوق تمام مستضعفین عالم از پای نخواهد نشست .
 
در نهایت ضمن تشکر از مواضع عزت مندانه ریاست جمهور،آقای دکتر روحانی  در مقابله با یاوه گویی های دولت آمریکا، اعلام می داریم که در صورت این گونه مواضع مستحکم حمایت قشر فرهیخته دانشگاهی ادامه دار خواهد بود.

همچنین جامعه ی فرهیخته ی دانشگاهی برخود لازم میداند  مسِولین را نسبت به دعوا های زرگری غرب آگاه کرده و اجازه ندهند اینگونه رفتار ها، ذره ای ما را از حق و حقوق خود، نسبت به برجام دلسرد کند و باید تا احقاق کامل این حقوق تلاش شود.

تجربه ی بد عهدی در این توافق در کنار بیانات مقام معظم رهبری چراغ راهی ست تا در روابط دیپلماتیک در عرصه ی بین الملل هشیار تر از گذشته با توجه به اصل بدبینی به دشمنان گام برداریم و این بیان ایشان را سرلوحه تصمیمات خود قرار دهیم که فرمودند : دشمنان ملت تلاش می کنند مردم را با فشار های اقتصادی به ستوه بیاورند تا مردم این فشار ها را ناشی از عملکرد دولت بدانند و رابطه دولت و ملت قطع شود ، اما آنها ، همچون 30 سال گذشته این ملت را نشناخته اند و در محاسباتشان کاملا اشتباه کرده اند .

برای مقابله با این فشار ها باید اقتصاد مقاوتی واقعی بوجود آوریم که معنای واقعی کار آفرینی نیز همین است.
                                       
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

ارسال نظرات