خبرهای داغ:
مدیر حوزه های علمیه قزوین گفت: صبر و شکیبایی امام سجاد(ع) در رخداد واقعه کربلا و پس از آن زبان زد شد و البته توانستند اهداف اصلی کربلا را برای مردم بیان کنند و مسئولیت سنگینی بود که برعهده ایشان قرار داشت.
کد خبر: ۸۹۳۵۱۴۳
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه های علیمه قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن عرض تسلیت شهادت امام سجاد(ع) درخصوص سالروز شهادت امام سجاد(ع) و مصائب وارد شده به ایشان در این ایام اظهار کرد: مصائب وارد شده به ایشان از جنبه های مختلف بسیار عظیم است.
وی ادامه داد: یکی از مصیبت هایشان این بود که شاهد به شهادت رسیدن عزایزانشان بودند و راس مبارک آنها را بر نیزه و در مقابل خود می دیدند.
این مسئول در ادامه تبیین کرد: بیماری مصلحتی ایشان که شاید حکمت آن شرکت نکردن در جنگ و ادامه دار بودن نسل امامت باشد که به همین علت شاهد جنگ باشند اما نتوانند در جنگ شرکت کنند و این برایشان بسیار دردناک بوده است.
عباسی تصریح کرد: مواجه با اسرای دردمند که علاوه بر آنچه که به آنان گذشته بود، دلداری و تسلیتی هم از سوی مردم نمی دیدند و امام سجاد خود را برای دلداری به زنان و کودکان موظف می دانستند.
وی گفت: عبور دادن اسرا از کنار قتلگاه و مشاهده بدنهای بی سر و دست شهدا، گذراندن اسرا از بین مردم کوفه و مجلس لهو ابن زیاد و در سخت ترین حالت که اسرا وارد شام شده و زخم زبان های مردم شام که شناخت و بصیرت درستی از این عزیزان نداشتند، همه از سختی هایی است که امام در کنار عمه بزرگوارشان متحمل شدند.
مدیر حوزه های علمیه قزوین در رابطه با حضور امام و تاثیر سخنرانی شان ابراز کرد: حضرت زین العابدین(ع) با تمامی سختی ها و مصائبی که تا به آن روز در پی واقعه عاشورا و بردن اسرا تا شام دیده و کشیده بودند اما سخنرانی قرایی در مجلس یزید داشته و پس از آن نیز تا پایان عمر مبارکشان سعی در تبلیغ این واقعه و یادآوری آن داشتند.
عباسی درخصوص خصوصیات ایشان اضافه کرد: صبر و شکیبایی ایشان هم در رخداد واقعه کربلا و هم پس از آن زبان زد شد و البته توانستند اهداف اصلی کربلا را برای مردم بیان کنند و مسئولیت سنگینی بود که برعهده شان بود.
وی در پایان افزود: از بارزترین خصوصیات امام می توان به عبادت و بندگی شان اشاره کرد تا جای که القاب سیدالساجدین و زین العابدین را برایشان برگذیدند و از ما پیروان این امام انتظار می رود همانگونه که به امامت یقین داریم، در پی ادامه راه و اهداف شان باشیم.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها