سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری گفت: در حال پیگیری با ادارات مربوطه هستیم تا اماکن و ابنیه تاریخی شهر ساری در راستای جذب گردشگر و افزایش فرهنگ گردشگری به شهرداری ساری واگذار شود.
کد خبر: ۸۹۳۵۱۵۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد محبوب در جلسه کارگروه تخصصی گردشگری شهرداری ساری گفت: با هماهنگی شهرداری ساری و میراث فرهنگی مقرر شد اماکن ثابتی در سطح شهر در قالب اقامتگاه‌های بوم‌گردی و اماکن فرهنگی برای کمک و استفاده گردشگران داخلی و توریست‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به تدوین سند جامع گردشگری اظهار کرد: سندی بر مبنای سند چشم انداز برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه، سند آمایش سرزمینی و دیگر اسناد بالا دستی در حال تدوین است که با بازنگری نهایی خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری تصریح کرد: شناسایی بلوک‌های  شهری بالقوه و بالفعل شهر که ظرفیت گردشگری دارند و برندسازی و تصویر‌سازی شهر ساری با ظرفیت انتقال به نسل‌های آینده که سبب تمایز شهر ساری با سایر شهرها که سبب جذب سرمایه‌گذار و بازدید کننده باشد از اهداف کارگروه گردشگری شهرداری ساری است.

این مسؤول ادامه داد: مدیریت شهری با نگاه جامع در راستای گردشگری و تبدیل ساری به عنوان شهر گردشگری در کنار شهر دوستدار کودک و دوستدار سالمند، ساری را در مسیر توسعه و ریل‌گذاری درست برای آیندگان قرار داده است.

محبوب اضافه کرد: خانه گردشگری در بوستان ولایت و ایستگاه‌های راهنمای گردشگری در سطح شهر از دیگر فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده کارگروه گردشگری شهرداری ساری در زمینه گردشگری و توریست در آینده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری گفت: در حال پیگیری با ادارات مربوطه هستیم تا اماکن و ابنیه تاریخی شهر ساری در راستای جذب گردشگر و افزایش فرهنگ گردشگری به شهرداری ساری واگذار شود.

وی اظهار کرد: تورهای گردشگری نیم روزه و یک روزه ساری‌گردی و ورکشاپ‌های آموزشی برای آموزش سفرهای ارزان قیمت از برنامه‌های کارگروه گردشگری شهرداری ساری تا پایان امسال است.

محبوب گفت: از دیگر برنامه‌های مهم این کارگروه حمایت از انجمن‌های میراث فرهنگی،  طراحی فضای مناسب در وب‌سایت و امکان بازدید مجازی، تهیه اطلس جامع ، ایجاد کارگاه بسته‌بندی و برند سازی محصولات و احیای ابنیه های منسوخ شده است که در حال پیگیری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها