مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرانی مطرح کرد:
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور قرانی گفت: بیش از ۶۰۰ آیه در قرآن به موضوع خانواده پرداخته و برای حل مشکلات بایستی به قرآن رجوع کرد چرا که خداوند درد و درمان را در این کتاب عظیم عنوان کرده است
کد خبر: ۸۹۳۵۱۵۹
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام سید جواد بهشتی درگرهمایی ائمه جمعه ۵ استان کشور با محوریت "مبانی تحکیم خانواده اسلامی"که در لرستان برگزار شد اظهار داشت: تحقیقات نشان می‌دهد بین والدین و فرزندان اختلاف وجود داشته و به همین منظور بیش از ۱۰۰ ایه قرانی مربوط به تربیت فرزندان وجود دارد و باید مبانی آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: اولین ویژگی یک نسل، پاکیزه بودن آن بوده که باید در اولویت فرزند اوری قرار گیرد، نسل صالح که به عمل نظر دارد نیازمند تدبیر است و نسلی راهبر و بدون انحراف که نیازمند اندیشیدن تدابیر است از دیگر ویژگی‌های یک نسل است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: سند تحول بنیادین باید در سیستم اموزش و پرورش به اجرا درآید چرا که در این سند جامعه برای تربیت ساحت‌هایی در نظر گرفته شده از جمله تربیت اعتقادی، تربیت اخلاقی، تربیت عبادی، تربیت اجتماعی، تربیت سیاسی، تربیت علمی، تربیت فنی و حرفه‌ای، تربیت زیباشناختی و تربیت جنسی که در قران به تمامی این ساحت‌ها اشاره شده است.

وی بیان کرد: عبادت اجتماعی از اجزای تربیت عبادی بوده و خانواده‌ها در امور مشارکتی همچون برگزاری نماز‌ها می‌توانند زمینه‌های تربیت اعتقادی و عبادی را به فرزندان منتقل نمایند.


حجت الاسلام بهشتی تاکید کرد: قران کریم ضمن تاکید بر انتخاب همسر شایسته، معیار‌هایی را برای این امر مهم عنوان کرده که توجه به این آیات می‌تواند در کاهش طلاق بسیار موثر واقع شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ آیه در قرآن به موضوع خانواده پرداخته و برای حل مشکلات بایستی به قرآن رجوع کرد چرا که خداوند درد و درمان را در این کتاب عظیم عنوان کرده است.

انتهای پیام/ز
ارسال نظرات