خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری همدانی در واکنش به اظهارات سخیف ترامپ:
مرجع تقلید شیعیان با حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران گفت: حرف‌های گزاف ترامپ راه به‌جایی نمی‌برد چرا که امروز سپاه پاسداران قلب تپنده انقلاب اسلامی ایران است.
کد خبر: ۸۹۳۵۲۴۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲

سپاه پاسداران قلب تپنده انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دفتر معظم له در قم برگزار شد به تبیین اهمیت جهاد در اسلام پرداخت و اظهار داشت: در اسلام بین جنگ و جهاد تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

وی در تبیین تفاوت‌های جنگ و جهاد با بیان اینکه اسلام طرفدار جهاد است و نه جنگ گفت: در جنگ هدف تصرف خاک و منابع مادی است و همواره به‌منظور تأمین منافع مستکبران و ظالمان بوده است اما جهاد به هدف تأمین عزت و اقتدار دین الهی و معنویات است.

مرجع تقلید شیعیان در تشریح الزامات جهاد در راه خدا ابراز کرد: در جهاد نخستین شرط این است که مجاهد اخلاص داشته باشد و هدف او تنها خدای متعال و دفاع از عزت اسلام باشد.

آیت‌الله نوری همدانی در تبیین شاخصه بعدی جهاد در اسلام گفت: شرط بعدی جهاد این است که تحت فرماندهی پیغمبر، امام معصوم و یا قائم‌مقام امام معصوم(ع) باشد و در غیر این صورت دیگر جهاد نیست.

وی اظهار داشت: در جهاد هدف این است که مستضعفان عالم از سیطره و چنگال ظالمان و مستکبران نجات پیدا کنند که در قرآن کریم نیز ذیل آیات مربوط به بنی‌اسرائیل به این موضع به‌خوبی اشاره‌ شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با حمایت همه‌جانبه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران تأکید کرد: حرف‌های گزاف ترامپ راه به‌جایی نمی‌برد چرا که امروز سپاه پاسداران قلب تپنده انقلاب اسلامی ایران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها