امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: آمریکا نماد بدعهدی در جهان است و همواره در طول تاریخ این مسئله را به اثبات رسانده و نشان داده که کمتر به تعهدات خود با دول خارجی پایبند بوده است.
کد خبر: ۸۹۳۵۲۹۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، پیش از ظهر امروز جمعی از روحانیون و طلاب حوزه علمیه در مدرسه مصلی یزد در اعتراض به گستاخی و یاوه‌گوئی‌های رئیس‌جمهور آمریکا علیه ملت ایران دست به اعتراض زدند.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در جمع طلاب و روحانیون معترض یزدی با اشاره به سیره و روش زندگی بزرگان دین و آموزه‌های دینی گفت: همواره دین ما و بزرگان آن ما را به استقلال، خودباوری، دوری از پذیرش ظلم و دوری از ستم ستمکاران دعوت کرده‌اند و انقلاب اسلامی بر اساس همین نگاه شکل‌گرفته است.

اقتصاد مقاومتی کلیدواژه شکوفایی اقتصادی کشور

آیت‌الله مدرسی با اشاره به تأکیدات مکرر چندین ساله رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی کلیدواژه شکوفایی اقتصادی کشوراست که از سوی مقام عظمی ولایت بار‌ها و بار‌ها مطرح‌شده، اما متأسفانه در طول ۴ سال دولت قبل توجه‌ای به این موضوع نشد.

وی افزود: دو سال ازعمردولت یازدهم در پی برجام سازی و دو سال بعد در پی پسابرجام گذشت و امروز هم با تهدید خروج آمریکائی‌ها از برجام در دولت دوازدهم به دنبال برجام ترامپی بوده و منتظر تصمیمات آمریکائی‌ها برای کشور هستیم که این طرز تفکر با اقتصاد مقاومتی سازگاری ندارد.

آمریکا نماد بدعهدی در جهان

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد علت مخالفت رهبر فرزانه انقلاب با مذاکره با آمریکا و رفت‌وآمد دیپلمات‌های ما با شیطان بزرگ را بدعهدی آنان دانست و اظهار داشت:آامریکا نماد بدعهدی در جهان است و همواره در طول تاریخ این مسئله را به اثبات رسانده و نشان داده که کمتر به تعهدات خود با دول خارجی پایبند بوده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به نمونه‌های فراوان بدعهدی آمریکائی‌ها ابراز داشت: بعد از انقلاب اسلامی نمونه‌های زیادی از بدعهد آمریکائی‌ها و خصومت آنان با ملت ایران وجود داردکه یکی از نمونه‌های آن درمعاهده الجزیر است که آمریکائی‌ها علی‌رغم اینکه تعهد کرده بودند در قبال دریافت گروگان‌های خود، شاه را تحویل دهند به عهد خود وفا نکردند.

وی خطاب به دولتمردان و مسئولان سیاسی کشور گفت: روا نسیت که شما با این سابقه کثیف دولت‌های آمریکا تمام‌وقت خود را صرف مذاکره با چنین روحیه کثیفی بکنید و منتظر تصمیم آنان برای کشور باشید نظام ما بر خواسته از مکتب محرم و از همه بالاتر مکتب قرآن است و هرگز در برابر مستکبران سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

مهم‌ترین پیام عاشورا نهراسیدن از تحریم‌ها و تهدید‌ها

وی مهم‌ترین پیام عاشورا را نهراسیدن از تحریم‌ها و تهدید‌ها دانست و اذعان داشت: عاشورا به ما یاد می‌دهد اگر همه راه‌ها هم‌بسته شود باید با خون خود درراه اسلام فداکاری کنیم و در برابر استکبار ذلت نپذیریم.

خطیب جمعه بخش مرکزی یزد؛ جهاد کبیر و انقلابی بودن را از دیگر کلیدواژه‌های مطرح‌شده در بیانات مقام معظم رهبری برشمرد و اظهار داشت: ملت ما در شرایط حساس امروز به جهاد کبیر و روحیه انقلابی نیاز دارد و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند کشور را در برابر توطئه‌های اقتصادی دشمن و غیر دشمن مقاوم کند

آیت‌الله مدرسی بابیان این مطلب که معتقدیم آمریکائی‌ها تا حد امکان از برجام خارج نخواهد شد و این اقدامات تنها یک هوچی گری‌های سیاسی است ابراز داشت: آمریکائی‌ها عملاً خود را از برجام خارج کردند بنابراین به‌طور رسمی خارج نخواهند شد چراکه آنان به هر آنچه مدنظرشان بوده رسیدند امروز تأسیسات هسته‌ای فردو، اراک و نطنز ما عملاً تعطیل است وهداف از جنجال‌های ترامپ راه‌اندازی جنگ روانی علیه ملت و دولت ماست و با این کار به‌زعم خود به دنبال عقب راندن ملت هستند، اما زهی خیال باطل چراکه ملت، دولت و همه‌کسانی که دل درگرو این کشور دارند در پشت سر، ولی فقیه زمان خود حرکت کرده و کوچک‌ترین اعتنایی به این هوچی بازی‌ها نخواهند داشت.

دخالت آمریکائی‌ها در رابطه با سپاه دخالت در امور کشور

وی در بخش دیگری از سخنانش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک‌نهاد مردمی و مدافع ارزش‌های اسلامی برشمرد و گفت: دو اصل ۱۵۰ و ۱۵۱ قانون اساسی در رابطه با سپاه است و دخالت آمریکائی‌ها در رابطه با سپاه به معنی دخالت در امور کشوری مستقل و قانون اساسی یک ملت است و مردم و مسئولان ما در این زمینه باید هوشیارتر از قبل عمل کنند.

وی بار دیگر بدعهدی‌های آمریکائی‌ها را یادآور شد و ابراز داشت: مشکل آمریکائی‌ها با ما سر اصل نظام است چراکه در طول حیات انقلاب اسلامی رفتار آنان با دولت‌های مختلف ما یک‌جور بوده، بدعهدی و مطالبه محاکمه رئیس‌جمهور دولت سازندگی، برخورد آن‌ها با دولت اصلاحات علی‌رغم بعضاً سرسپردگی دولتمردان، برخورد با دولت‌های نهم، دهم و یازدهم و امروز هم برخورد آنان با دولت دوازدهم همه و همه نشان از دشمنی و خصومت آمریکائی‌ها با ملت و نظام ما دارد و مسلم است که آمریکا قرار نیست دست از دشمنی با ما بردارد بنابراین باید بر اساس آموزه‌های قرآن خطرات دشمن را ترسیم کنیم و برای مقابله با آن برنامه داشته باشیم.

وی در پایان اضافه کرد: از متصدیان سیاسی و اجرایی کشور انتظار داریم به‌جای یاددادن تاریخ و جغرافی به دولت‌مردان آمریکائی موضعی قاطع و عملی در برابر گستاخی اخیر آنان داشته باشند و ملت هم یقین بداند اگر کما فی السابق در تبعیت از امام و رهبری قدم بردارد دشمنی دشمنان کارساز نخواهد بود.
ارسال نظرات