در حوزه علمیه خواهران بافق مطرح شد:

چگونه عبادت تازه و نو داشته باشیم؟!

حجت الاسلام کارگران گفت: عبادت ظرفی است که مظروفی به نام قلب دارد، اگر بخواهیم هرگز عبادت هایمان کهنه نباشد باید عبادت نو داشته باشیم.
کد خبر: ۸۹۳۵۳۰۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، نشست اخلاق تهذیب نفس با حضور "حجت الاسلام کارگران" کارشناس اخلاق شهرستان در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: عبادت ظرفی است که مظروفی به نام قلب دارد، اگر بخواهیم هرگز عبادت هایمان کهنه نباشد باید عبادت نو داشته باشیم.
وی در پاسخ به این سوال گه چگونه ذکرهایمان می‌تواند تکرار نباشد با بیان روایتی از امام صاد (ع) افزود: تمام اذکاری که انسان بنام حضرت حق بر زبان جاری می‌کند الهامی از طرف خدا است که وقتی به قلب انسان می‌نشیند دیگر ذکر روز گذشته محسوب نمی‌شود و ذکر، ذکرجدید می‌شود.
وی در تقسیم بندی انواع «الهام» اظهار کرد: وحی به جماد (سنگ، زمین)، الهام نسبت به اشخاص خوب (مانند مادر حضرت موسی (ع))، وحی نسبت به انبیاء بزرگوار، الهام و وحی نفسانی از اقسام الهام است که وحی نفسانی برای ما بندگان است که مشمول گزینه‌های قبل نمی‌باشیم؛ لذا اگر بشر بخاطر معاصی خط ارتباطی اش با خدا عوض شود دیگر آن الهام را دریافت نخواهد کرد.
این کارشناس اخلاق تصریح کرد: اگر انسان با خدا ارتباط بگیرد خوابش عبادت، نفَسَش تسبیح و ذکرش نور می‌شود و این چیزی نیست که بگوییم فقط متعلق به ماه رمضان است، لذا پیامبر (ص) در روایتی فرمود: ه اند: تأثیرگذاری حرف شیطان در انسان راحتر و سریعتر از فرو رفتن کارد در کوهان شتر است پس انسان باید همیشه مراقب باشد و بداند که شیطان تمام حرکات حتی حرکت چشم و اعضا و جوارحش را کنترل می‌کند تا راه نفوذ پیدا کند.
حجت الاسلام کارگران با اشاره به فرمایشات آیت الله بهجت (ره) گفت: سیر عرفانی، سیر روی زمین نیست بلکه سیرنردبانی است که در هر کجای نردبان پای انسان بلغزد یا ممکن است از بالا به زمین بخورد و یا آویزان شود و نردبان هم بر سرش خراب شود فلذا هر کس در سیر عرفانی به زمین بخورد معلوم نیست کی بتواند بلند شود.
ارسال نظرات