یک فعال فرهنگی کشور ترکیه گفت: در شهر آنکارا، کانون فرهنگی برای نوجوانان و جوانان ایجاد کرده‌ایم که مفاهیم دینی را متناسب با مطالب روز، به آنها انتقال می‌دهیم.
کد خبر: ۸۹۳۵۳۴۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از فعالان فرهنگی و تربیتی کشور ترکیه که به همراه جمعی از فعالان فرهنگی این کشور برای دیدار با مدیران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور به ایران سفر کرده است، امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اهمیت همکاری‌های فرهنگی و تربیتی دو کشور، اظهار داشت: ما در کشور ترکیه و در شهر آنکارا کانون فرهنگی برای نوجوانان و جوانان ایجاد کرده‌ایم که مفاهیم دینی را متناسب با مطالب روز، به آنها انتقال می‌دهیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بیدارگری جدیدی ایجاد کرده است، گفت: با رهبری امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی ایران دو چیز را به جهان نشان داد؛ اول اینکه اسلام دین زنده‌ای است و دوم اینکه، دین اسلام می‌تواند از علوم روز نیز استفاده کند.

این فعال فرهنگی ترکیه‌ افزود: انقلاب اسلامی ایران باعث شد همه مسلمانان در جهان به آن توجه کنند؛ به‌ نحوی که در کشور ترکیه با الهام از ایران، فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در شهرهای مختلف ترکیه به‌ویژه استانبول و آدانا فعالیت‌های دینی انجام می‌شود.

این فعال فرهنگی ترکیه‌ در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص «فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی در سطح مدارس کشور ترکیه»، یادآور شد: فعالیت‌های مدارس در ترکیه به صورت دولتی و غیردولتی است و در حال حاضر با توجه به جو ایجادشده، در چند شهر ترکیه فعالیت‌های دانش‌آموزی را شروع کرده‌ایم و با ایجاد مدارس و آموزشگاه‌های تربیتی این کار را انجام می‌دهیم.

به گزارش تسنیم، این فعال فرهنگی ترکیه گفت: ما در ابتدای کار هستیم؛ ضمن اینکه باید توجه کنیم در مدارس دولتی ترکیه نمی‌توان از تجارب و فعالیت‌‌های فرهنگی استفاده کرد؛ مگر در سطحی بسیار محدود و فقط در مدارس غیردولتی و آموزشگاه‌ها می‌توانیم این کار را انجام دهیم و محور فعالیت‌های ما مساجد هستند.

وی با اشاره به اقدامات گسترده فرهنگی و تربیتی جمهوری اسلامی ایران در بین نوجوانان و جوانان متذکر شد: برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ایران در دوره پیش‌دبستانی تا دانشگاه به صورت مستمر انجام می‌شود که این برای ما بسیار جالب است.

ارسال نظرات