امام‌جمعه خلیل‌آباد بابیان اینکه موضع اخیر ترامپ باعث وحدت بیشتر ملت ایران با هر گرایش سیاسی شد، گفت: آمریکا نیز برجام را نه تائید می‌کند و نه آن را رد خواهد کرد و آن‌قدر این مسئله را طولانی کند که تا جایی که امکان دارد امتیاز‌های فراوانی را از جمهوری اسلامی ایران بگیرد.
کد خبر: ۸۹۳۵۳۹۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
حجت‌الاسلام علی ناهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بار‌ها تأکید کردند که آمریکایی‌ها بدعهد هستند و هیچ‌وقت تن به‌حق و حقوق دیگر کشور‌ها نمی‌دهند و کاری غیر از بی‌ثباتی و تجزیه کشورها، لشکرکشی، ناامن کردن مناطق مختلف ندارند.

وی بابیان اینکه در داخل کشور دیر متوجه عمق فرمایشات مقام معظم رهبری می‌شویم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چند سال متوالی است که این مسئله را مطرح می‌کنند، ولی در برابر این فرمایشات مقاومت شد.

آمریکا برجام را نه رد و نه تائید می‌کند و به دنبال بازی برای گرفتن امتیاز است

امام‌جمعه خلیل‌آباد با اشاره به اینکه برخی در داخل کشور به، ولی فقیه، شورای نگهبان، سپاه و … اعتقادی ندارند و به دنبال تعامل بدون، چون وچرا با دنیا هستند، تصریح کرد: باید حواسمان باشد که در ارتباط و تعامل با دنیا کلاه بر سرمان نرود.

وی با تأکید بر اینکه استکبار جهانی به‌هیچ‌وجه حاضر نیستند مذاکرات برابر باشد و منافع کشور‌های مقابل خود تأمین شود، اذعان کرد: برخی کشور‌ها نظیر عربستان که یک گاو شیرده برای آمریکا شده است در برابر این تهدیدات سر تعظیم فرود می‌آورند، ولی ایران در برابر آن ایستادگی و مقاومت می‌کند.

ناهیدی بابیان اینکه به لحاظ منافعی که آمریکا و کشور‌های اروپایی در مناطق مختلف دارند هرروز به دنبال یک مسئله‌ای هستند که از کشور‌های دیگر امتیاز بگیرند، عنوان کرد: آمریکا نیز برجام را نه تائید می‌کند و نه آن را رد خواهد کرد و آن‌قدر این مسئله را طولانی کند که تا جایی که امکان دارد امتیاز‌های فراوانی را از جمهوری اسلامی ایران بگیرد.

سخنان ترامپ باعث وحدت هر چه بیشتر مردم ایران شد

وی با تأکید بر اینکه به همین منظور است که دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران تن به مذاکره نمی‌دهند، ولی آمریکا به دنبال اصلاحیه زدن به برجام و گرفتن امتیاز از مسائل مختلف است، ابراز کرد: ایران در منطقه یک تحول عظیمی ایجاد کرده است و زمانی که آمریکا از مقاومت و نفوذ ایران در کشور‌های مختلف را می‌بیند به دنبال منزوی کردن ایران است.

این مقام مسئول بابیان اینکه مواضع اخیر ترامپ باعث انسجام و وحدت مردم ایران شد، تشریح کرد: مردم ایران با هر گرایش سیاسی علیه موضع‌گیری‌های ترامپ اعلام حمایت از ایران و سپاه کردند.

یکی از مواضع خوب رئیس‌جمهور در مقابل سخنان ترامپ بود

وی ضمن تأکید بر ضرورت افزایش اشتراک وحدت، بیان کرد: مصاحبه‌هایی که سپاه و دولت در حمایت از یکدیگر بعد از موضع‌گیری‌های سپاه انجام دادند بسیار حائز اهمیت بود و بر این وحدت و انسجام افزود.

حجت‌الاسلام ناهیدی بابیان اینکه ساده‌لوحانه است که خیال کنیم که اروپایی‌ها دست از حمایت آمریکا برمی‌دارند، تأکید کرد: اگر امروزه برخی از کشور به حمایت از ایران در بحث برجام برداشتند، چون منافع آن‌ها در ایران به خطر افتاده است.

وی همچنین در ادامه افزود: مصاحبه زنده رئیس‌جمهور در شب سخنرانی ترامپ قابل‌قبول بود و شاید یکی از جا‌هایی که رئیس‌جمهوری به‌خوبی موضع گرفته است همین بخش بود.

ترامپ برای ایجاد رعب و وحشت در کشور‌های منطقه خود را به دیوانگی زده است

امام‌جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه ایران به دنبال جنگ و بی‌ثباتی در منطقه نیست، تصریح کرد: مقاومت در برابر آمریکا بسیار کم‌هزینه‌تر از نفوذ دشمن است و قطعاً همه مسئولان و مردم پشت سر مقام معظم رهبری هستند و خواهند بود.

وی بابیان اینکه جایگاه ایران اسلامی اقتضا نمی‌کند که یک‌قدم عقب‌نشینی کند، اذعان کرد: اینکه بخواهیم ترامپ را دیوانه فرض کنیم اشتباه است، ترامپ از بین سیاستمداران جمهوری‌خواه از فیلتر‌های مختلفی عبور کرده است و هیچ‌گاه به ضرر آمریکا اقدام انجام نداده، پس باید هوشیاری لازم را در این زمینه داشته باشیم.

ناهیدی با تأکید بر اینکه ترامپ برای ترساندن کشور‌های منطقه و ایران خود را به دیوانگی زده است، عنوان کرد: ترامپ ادعا‌های زیادی در موضوع برجام علیه ایران گرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها