مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان گفت: خانه نخبگان می‌تواند در راه‌اندازی هسته‌های مطالبه گر دانشجویی و هدایت و حمایت از آن‌ها حمایت‌های مالی کمک و مساعدت کنند.
کد خبر: ۸۹۳۵۳۹۹
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛ جلسه قرارگاه شهید احمدی روشن در سالن بسیج دانشجویی استان با حضور مسئول سازمان بسیج علمی لرستان و مسئول بسیج دانشجویی استان و جمعی از فعالان و اعضای این قرارگاه برگزار شد.

در این جلسه فروزان کاکاوند، جانشین قرارگاه شهید احمدی روشن بابیان اینکه این قرارگاه در سطح استان دو دبیر خانم و آقا برای رسیدگی به برنامه‌های قرارگاه دارد.

وی افزود: قرارگاه شهید احمدی روشن با محوریت اقتصاد مقاومتی شکل‌گرفته و مرکز آن در سازمان بسیج دانشجویی کشور واقع‌شده و در استان لرستان نیز فعالیت خود را از تیرماه سال جاری آغاز کرده است.

جانشین قرارگاه شهید احمدی روشن ‌بیان کرد: مهم‌ترین فعالیت‌های قرارگاه تشکیل هسته‌های مطالبه گری در سطح بسیج دانشجویی و متشکل از سه تا هفت نفر هستند که به‌صورت مستند منطقی و علمی به شناسایی مشکلات بومی و استانی می‌پردازند و بعد از شناسایی یک سری راه‌حل ارائه می‌دهند که این راه‌حل‌ها همه علمی هستند و بعد با سازمان مربوطه هماهنگ شده و پیگیری حل مشکل از سوی سازمان مربوطه می‌شود.

وی تصریح کرد: ترویج گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در سطح دانشگاه‌های استان از طریق برگزاری کارگاه‌ها و کرسی‌های مطالبه گری و تولید محتوا از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه است.

مهدی رحیمی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان، بابیان اینکه فعالیت این قرارگاه با خانه نخبگان بسیج استان شباهت‌های بسیاری دارد، عنوان کرد: خانه نخبگان می‌تواند در راه‌اندازی هسته‌های مطالبه گر دانشجویی و هدایت و حمایت از آن‌ها جهت شناسایی مسائل، مشکلات و ارائه راهکارهای مربوطه و درنهایت حمایت از ایده‌های خوب در قالب کسر خدمت سربازی و حمایت‌های مالی کمک و مساعدت کنند.

وی از معاونان علمی حوزه‌های مختلف دانشجویی درخواست کرد که برای افزایش خدمات علمی پژوهشی به بسیجیان مخترعان و مبتکران حداکثر اطلاع‌رسانی را در فضاهای دانشگاه‌های استان داشته باشند تا بتوانیم این خدمات را به‌موقع به عزیزان بسیجی برسانیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان تصریح کرد: در بحث اردوهای جهادی نخبگان در دهستان‌های محروم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه نیازمندی‌های تعلیم و تربیت را موردتوجه باید قرارداد و بسیج دانشجویی با همکاری بسیج علمی زمینه ایجاد این اردوها را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت خوب بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان در حوزه نانو گفت: مقرر شود مرکز پلاسما و لیزر که یکی از مراکز پیشرفته در کشور است و همچنین پایگاه‌های علمی و پژوهشی شهدای گمنام دورود همکاری داشته باشند تا بتوان این علم را به علوم پزشکی نیز توسعه داد.

انتهای پیام/ز
ارسال نظرات