خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف گفت: درخشش نسل امروز دفاع از حرمین است، شهید «بشیری» و«الوانی» جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب هستند .
کد خبر: ۸۹۳۵۴۴۳
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

درخشش نسل امروز در دفاع از حرمین/جاودانگی دفاع مقدس ریشه در کربلا داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار محمد عظیمی امشب در اولین سالگرد شهدای مدافع حرم شهیدان «محمدحسین بشیری» و «محمدرضا زارع الوانی» اظهار داشت: در مراسم سالگرد دو تن از فرزندان امام(ره) و رزمندگان دلاور و فداکاران عرصه مدافعین حرم از تاریخ سازان عصر حاضر آنچه باید به آن اشاره‌ای کوتاه داشته باشم، این است که ما در این مناسبت‌ها تکلیف و وظیفه داریم فداکاری و ایثار این عزیزان را که مبتنی بر آموزه های دینی و تربیت اسلامی بوده است را یادآوری کنیم.

وی گفت: این مراسم مصادف با ماه محرم است و از ابتدای زندگی هر سال این ایام و این حادثه‌ها را شنیده‌ایم و آنچه را که امروز باید توجه کنیم صحنه‌های ایثار و پایمردی ملت ایران تداوم صحنه کربلا است و ما از کربلا فقط شنیده ایم .

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف با بیان اینکه امام(ره) هر آنچه را که داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و جاودان شدند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به برکت روح بلند حضرت امام(ره) در این کشور به وقوع پیوست و صحنه تقابل بین حق و باطل مجدد تکرار شد و در ادامه انقلاب دوران دفاع مقدس رقم خورد.

وی ادامه داد: حادثه بزرگ دفاع مقدس در کشور ما در چه ابعادی اتفاق افتاد و وضعیت جبهه خودی چطوری بود و آیا می‌توانست این حادثه با پایمردی و ایثار و از خودگذشتگی ملت که در تاریخ به ثبت رسید به گونه ای دیگر رقم بخورد.

عظیمی گفت: ما حادثه تاریخی دفاع مقدس را از یاد نبرده‌ایم و در آن دوران شاهد بودیم که همه کفر و استکبار هر آنچه را که داشتند در اختیار صدام قرار دادند و این اتفاقی بین دفاع مقدس و صحنه کربلا است .

* شهید «همدانی»علمدار شهدای مدافع حرم

وی با بیان ینکه فداکاری رزمندگان و بصیرت و اخلاص عزیزان به کرار تکرار شد و دیدید، افزود: حادثه دفاع مقدس در کشور ما بسیار بزرگ بود و قابلیت‌هایی که آن روز در صحنه نبرد داشتیم به هیچ وجه با دشمن قابل مقایسه نبود؛ و چه اتفاقی افتاد که شاهد موفقیت پیروزی و جاودانگی بودیم، علت آن بود که ریشه آن در کربلا و ایمان به خدا و اخلاص بود.

سردار عظیمی اظهار داشت: درخشش نسل امروز دفاع از حرمین است، شهید «بشیری» و«الوانی» جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب هستند .

وی با بیان اینکه علمدار شهدای مدافع حرم شهید «همدانی» هستند، یادآور شد: بچه‌های همدان نقش ویژه ای در این جبهه ها دارند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف تصریح کرد: حضور در جبهه‌های سوریه بسیار سخت‌تر است اما باز جوانان را می بینیم که هم اکنون مشتاق حضور در این جبهه ها هستند.

وی گفت: در صحنه‌های نبرد سوریه می بینیم که آخرین سلاح‌های آمریکایی استفاده می‌شود، این تجهیزات را چه کسی می دهد و اصلا تکفیری ها را چه کسی به وجود آورده است؟

سردار عظیمی با بیان اینکه باید این از خود گذشتگی را در فرهنگ انقلاب نهادینه کنیم، ابراز داشت: تهدیدات علیه انقلاب ما به پایان نرسیده است، گزافه‌گویی‌های ترامپ را همه ملت ما شنیدند و عصبانیت آنها از این است که ملت ایران نقشه‌های آنان را نقش برآب کرده است.

* فرهنگ شهدا دشمن را ناکام کرده است

وی با اشاره به اینکه توطئه‌ها ادامه دارد اما ما چه باید کنیم؟ تصریح کرد: باید سیره شهدا، اخلاق شهدا و زندگی شهدا را در فرهنگ عصر حاضر نهادینه کنیم چراکه در این صورت دشمن ناکام خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف افزود: شهدای ما به این قابلیت رسیدند که به این مرتبه برسند و شهدای ما با بصیرت و بر اساس تکلیف و باورهای دینی رفتند .

وی ادامه داد :آن چیزی که امروز دشمن را زمین گیر کرده باورهای دینی و نظام ولایت فقیه و ملت قهرمان و از خود گذشته ایران است که سختی‌ها را ملت تحمل می کنند و می درخشند .

سردار عظیمی خاطرنشان کرد: بازی‌هایی را که امروز در منطقه شمال عراق انجام می‌دهند و فشارهای اقتصادی و... همه از توطئه‌های دشمن است.

وی با بیان اینکه این فرهنگ شهدا است که دشمن را ناکام کرده است، گفت: دشمنان امروز وارد عرصه فرهنگ شده اند بنابراین باید مراقب باشیم تا بتوانیم تکالیف خود را درست انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات