دکتر قاسمی گفت: اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که همه شغل داشته باشند این است که آحاد مردم و ملت بتوانند در تصمیمگیریهای اقتصادی و کلان سهیم باشند.
کد خبر: ۸۹۳۵۴۶۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، هجدهمین همایش علمی، کاربردی اقتصاد مقاومتی به همت انجمن مدیریت ایران و دانشگاه خاتم با موضوع "نهادینه سازی سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی" روزیکشنبه 23 مهرماه از ساعت 15 الی 18 با سخنرانی و ارائه دکتر محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد در محل سالن اجتماعات دانشگاه خاتم برگزار شد.

دکتر قاسمی در این همایش با اشاره به لزوم اثرگذاری سیاست های اجرایی اقتصاد مقاومتی گفت:  مسأله اثرگذاری اقدامات بحث بسیار مهمی است و نتیجه تجربیات ارزشمند جناب دکتر ایروانی،وزیر اقتصاد دوران دفاع مقدس و به جهت عضویت ایشان در مجلس تشخیص مصلحت نظام و کمیسیون اقتصاد کلان مجمع، کمیسیون تلفیق و نظارت مجمع است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به اهمیت الگوهای اخلاقی در تمام بحث ها از جمله اقتصاد تصریح کرد: لازم است که یک نکته ای عرض کنم که الگوی اخلاقی من برای نگاه به اقتصاد کشور استاد ایروانی هستند این از این جهت می گویم جوانان به دنبال الگوهای دلسوز باشند بر همین اساس در دولت بحثی مطرح شد یکی از وزرای محترم در یک دولتی مطلبی فرمودند که بی توجهی به نیازهای مردم در آن مستتر بود و رییس دولت در آن زمان پاسخ دادند که ما پدر و مادر مردم هستیم و نمی توانیم این طور فکر کنیم.

 

 کارکرد اقتصاد مقاومتی و جایگاه توسعه سیاسی/در نگاه اقتصاد مقاومتی مردم ذی حق و مطالبه گر هستند

مدیرعامل بانک پاسارگاد  عنوان کرد: نکاتی که دکتر ایروانی مطرح کردن برای خود من هم بسیار حائز اهمیت است و من هم در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام نزد دکتر ایروانی شاگردی کردم و از ایشان بهره می برم.اگر سیاست نتواند آدرس دقیق به ما دهد قطعاً از مقداری که همه ادعا می کنند به آن رسیدیم دور تر خواهد بود؛در حال باید آدرس های دقیق داده شود تا به سرمنزل مقصود برسیم.

قاسمی با اشاره به کارکرد اقتصاد مقاومتی و رابطه آن با توسعه سیاسی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که همه شغل داشته باشند این است که آحاد مردم و ملت بتوانند در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و کلان سهیم باشند لذا تحقق این امر باید از یک دالان سیاسی و اقتصادی عبور کند تا بتواند هم چنین نقشی را ایفا نمایند.

وی افزود: در این مجال یک نکته دیگر نیز وجود دارد که مقدمه سیاست های اقتصاد مقاومتی چند سیاست دیگر نیز به آن اشاره شده که مکمل یکدیگر هستند در این مقدمه نقش مردم و سهم آنها در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان اصل ۴۴ مورد تاکید قرار گرفته است لذا برای مشارکت مردم و نقش آفرینی آنها در اقتصاد کشور بحث توسعه سیاسی موضوع اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد  خاطرنشان کرد: امروز که از درد و دلهای جوانان ما که پر از استعداد هستند بحث کارآفرینی و اشتغال زایی است که هیچ کدام از آن ها متمرکز انجام نمی شود به عنوان مثال در بحث بودجه در سیاست‌های کلی فناوری و این که ۴ درصد باید در این زمینه مصرف شود اما تاکنون مبلغ  ناچیزی از آن ها پخش شده است.یا امکاناتی که بعضی از فعالان در بخش خصوصی دارند متاسفانه به خوبی حمایت نمی شوند در حالی که این فعالان می‌توانند بسیار موثر عمل کنند.

ارسال نظرات