سرگرد پاسدار رضا اسماعیل کاخ بیان کرد: فرهنگ عاشورای امام حسین (علیه السلام) سراسر درس است و در س. اطاعت از امام زمان بهترین درسی است که می‌توانیم دریابیم.
کد خبر: ۸۹۳۵۴۹۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ سرگرد پاسدار رضا اسماعیل کاخ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارزوئیه در محفل عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه ثارالله ارزوئیه عنوان کرد: حضرت عباس (ع) دربردارنده‌ی تمام صفات یک شخصیت انسانی می‌باشد که از جایگاه و مرتبه‌ای برخوردار است که تمام شهدای عالم که به مصابه ی"عند ربهم یرزقون"هستند به جایگاه ایشان غبطه می‌خورند که این نشان از جایگاه والا و مقام قربی ایشان در نزد خداوند است.

وی افزود: در مورد حضرت عباس تنها این موضوع که ایشان برادر امام حسین (ع) هستند بحث نیست، چرا که ایشان تا لحظه آخر از کسی حمایت کردند که آن را امام و پیشوای خود می‌دانستند و ا‌طاعت پذیری از امام زمان بزرگ‌ترین درسی است که می‌توان از فرهنگ عاشورا برداشت کرد.

سرگرد اسماعیل کاخ عاشورا را یک فرهنگ معنوی خواند و افزود:واقعه عاشورا برای ما شور و شعور حسینی را با هم فراهم کرد و به یک آموزه ماندگار تبدیل شد که ماهیت فرهنگ عاشورا به خوبی دیده می‌شود و حضرت عباس (ع) الگوی ادب و احترام برای ماست.

فرمانده سپاه ارزوئیه در این بین به بررسی صفت اخلاقی مساوات پرداختند و حضرت عباس را نمونه بارز این صفت دانستند و افزودند: حضرت عباس (ع) نماد یک سرباز واقعی برای امام زمان خود بود و ادب والای حضرت عباس از دیگر ویژگی‌هایی است که سبب برجسته بودن شخصیت ایشان شده است.

وی تصریح کرد: از مکتب امام خمینی (ره) آموختیم که در مملکت امام زمان (عج) با شعار اینکه این انقلاب را به دست صاحب اصلی اش، حضرت، ولی عصر (ع) بدهیم حرکت کنیم و امروز اطاعت از امام زمان یعنی اطاعت پذیری از نائب برحقش، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) که چراغ هدایت راه ماست تا ما را به منبع نور برساند.

فرمانده سپاه ارزوئیه خاطر نشان کرد: ایستادن پای آرمان‌های انقلاب اسلامی نیازمند دید معنوی و امام زمانی می‌باشد و اگر امروز مطیع فرمان رهبری هستیم آن موقع است که امام زمان (ع) بیاد پای امام زمانمان هم می‌ایستیم و گوش به فرمانش هستیم.
ارسال نظرات