معتمدزادگان اظهار کرد: در حال حاضر چهار مرکز رشد در استان مازندران فعالیت دارند ولی در حال رایزنی هستیم تا این تعداد افزایش داده شود که یک مورد آن در غربی‌ترین نقطه استان و مرکز دیگر در شرقی‌ترین نقطه مازندران ایجاد و راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۳۵۶۲۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی معتمدزادگان در بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان با اشاره به اینکه بیش از دو سال از تأسیس و راه‌اندازی این مرکز می‌گذرد، اظهار کرد: هدف از تأسیس آن شناسایی و حمایت از ظرفیت‌های شهر و ایده‌های نوآورانه جوانان تحصیل‌کرده و یا ساکنان بومی منطقه است تا سریع‌تر بتوانند بومی‌سازی کنند.

وی مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر را از مراکز بسیار فعال و پویای مازندران بر شمرد و افزود: ظرفیت‌های متعددی از طریق این مرکز شناسایی شدند و از حمایت‌های پارک علم و فناوری برخوردار شدند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با تأکید بر اینکه یکی از نیازهای اصلی و اولیه مرکز رشد نوشهر، استقرار در فضای ساختمانی مناسب و اختصاصی است، بیان کرد: اکنون پس از دو سال فعالیت بسیار مثمرثمر و مطلوب مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر، احساس می‌کنیم که فضای ساختمانی فعلی نمی‌تواند نیاز شرکت‌های عضو این مرکز را را برآورده سازد.

این مسؤول با بیان اینکه تقاضاها برای عضویت در مرکز رشد نوشهر از سوی شرکت‌ها به سه برابر ظرفیت کنونی افزایش یافت، خاطرنشان کرد: بیش از 100 متقاضی داشتیم ولی الان 27 مورد پذیرفته شده داریم که از این تعداد، 15 مورد در حال حاضر مستقر هستند و بقیه به صورت پشتیبانی فعالیت دارند که همه اینها نیاز به فضای مناسب و قابل مانور برای شرکت‌ها دارد.

معتمدزادگان با اشاره به اینکه ساختمان جدید استیجاری مرکز رشد نوشهر با همکاری مسؤولان شهرستانی به زودی مرمت می‌شود، تصریح کرد: با توجه به زمینی که دانشگاه علوم دریایی نوشهر در اختیار مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر براساس تعهدش نسبت به ایجاد فضای فیزیکی، می‌گذارد و طبق توافقات صورت گرفته در شورای شهر دوره چهارم، بتوانیم با همراهی و همکاری مسؤولان شهرستان، کلنگ احداث ساختمان مستقل مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر به زمین زده شود.

وی گفت: امیدوار هستیم بتوانیم امسال در هفته پژوهش، ساختمان جدید و استیجاری مرکز رشد نوشهر را آماده و به بهره‌برداری برسانیم و تا دو سال آینده نیز ساختمان اصلی و اختصاصی این مرکز احداث و تکمیل شود.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: ساختمان اصلی مرکز رشد نوشهر در سه طبقه با زیربنای یک‌هزار و 500 متر احداث می‌شود و این می‌تواند الگویی شود تا بتوان در دیگر مناطق نیز آن را پیاده و اجرایی کرد و منافع اشتغال‌زایی و اقتصاد پویا را به جامعه انتقال داد.

این مسؤول اعضای پارک علم و فناوری استان را 120 شرکت اعلام کرد و افزود: کل طرح‌هایی که تاکنون وارد پارک علم و فناوری مازندران شده است حدود 700 طرح است که 120 طرح تأئید نهایی شدند.

معتمدزادگان اظهار کرد: در حال حاضر چهار مرکز رشد در استان مازندران فعالیت دارند ولی در حال رایزنی هستیم تا این تعداد افزایش داده شود که یک مورد آن در غربی‌ترین نقطه استان و مرکز دیگر در شرقی‌ترین نقطه مازندران ایجاد و راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای بیش از 800 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شد و 700 نفر نیز به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند، گفت: درصدد هستیم تا در 22 فرمانداری سراسر استان مازندران دفاتر پارک علم و فناوری را فعال کنیم و این مراکز به عنوان کانون‌‌هایی برای ارائه خدمات به ایده‌پردازان و نوآوران از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی است و سپس به نزدیک‌ترین مرکز رشد معرفی خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها