مولایی گفت: سخنرانی آقای ترامپ به شدت تحت تاثیر لابی های اسرائیلی و عربستانی قرار داشت و به یک معنا نشان داد که غرب آسیا و ایران یکی از تمرکزهای اصلی سیاست خارجی آقای ترامپ خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۳۵۶۲۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حسن مولایی کارشناس مسائل سیاسی در جمع پایوران و سربازان ناحیه امام سجاد(ع) گفت: امریکایی ها بعد از انقلاب اسلامی همواره با ابزارهای مختلفی به دنبال مهار قدرت روزافزون جمهور اسلامی ایران بوده اند، از تحریک صدام به تجاوز به کشورمان گرفته تا تهدیدات مستقیم نظامی و تشدید تحریم ها به بهانه برنامه صلح آمیز هسته ای.

آمریکا همواره به دنبال مهار قدرت جمهوری اسلامی ایران بوده است

وی در ارتباط با موضوع سخرانی ترامپ اظهار داشت: سخنرانی آقای ترامپ به شدت تحت تاثیر لابی های اسرائیلی و عربستانی قرار داشت و به یک معنا نشان داد که غرب آسیا و ایران یکی از تمرکزهای اصلی سیاست خارجی آقای ترامپ خواهد بود و طرح اتهاماتی مثل دست داشتن ایران در حملات یازده سپتامبر یا ارتباط ایران با کره شمالی یا حتی تروریست خطاب دادن سپاه و قرار دادن آن در لیست SDGN دقیقا نشان از اراده قاطع ترامپ برای حمایت از سیاست های عربستان سعودی و رژیم اشغالگر قدس در منطقه بود. ترامپ علاقه مند است با فروش تسلیحات 400 ملیارد دلاری به عربستان و در مقابل تحریم ایران به نوعی موازنه منطقه ای را به نفع عربستان و رژیم صهیونیستی بعد از بیداری اسلامی در منطقه تغییر دهد.

وی با اشاره به صحبت های ترامپ گفت: دومین مساله این است که راهبرد دولت آقای ترامپ آنطور که کاخ سفید چند ساعت قبل از سخنرانی آقای ترامپ آن را منتشر کرد نماینگر این مساله بود که آقای ترامپ برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران علاقه مند است که نیروهای خود را در منطقه افزایش دهد که این بر خلاف شعارهای آقای ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتیش است. ترامپ اگر این کار را بکند قطعا در دور بعد مثل آقای کارتر رئیس جمهور تک دوره ای خواهد بود چون در منطقه همانند بعد از 2003 شکست مفتضحانه ای خواهد خورد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت جدید آمریکا با قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی می خواهد از یک طرف هزینه همکاری اقتصادی با ایران را بالا ببرد و همچنین همکاری های روسیه با ایران را محدود و محدوتر کند و از طرف دیگر در داخل ایران شکاف بیاندازد. که کاملا دچار اشتباه است. ایرانی ها در طول تاریخ نشان که برای دفاع از حثیت دینی و ملی شان حاضرند تا پای جان ایستادگی کنند. این حرف های آقای ترامپ قطعا باعث اتحاد بیشتر در کشور خواهد بود نه تفرقه.

مولایی با اشاره به اینکه حرف های ترامپ رنگ و بوی تهدید نظامی هم داشت اظهار داشت: یک درس بزرگ تاریخی برای برخی از جناحهای شیفته امریکا هم داشت. آنهم اینکه برای امنیت نمی شود به مذاکره تکیه کرد نمی شود به شیطان اعتماد کرد. بلکه باید به توانمندی های داخلی خودتان متکی باشید.

وی در پایان با اشاره به اینکه ایالات متحده سپاه را هسته مقاومت در کشور و اصلی ترین نهاد تاثیر گذار در افزایش قدرت ملی می داند خاطر نشان کرد: به همین خاطر است که می گویند اگر ما سپاه را بزنیم سر ایران انقلابی را زدیم. ملت باید امروز بیدارتر از گذشته در صحنه باشد. ما به نصرت الهی ایمان داریم امریکایی ها همیشه برای ما نقشه کشیده اند و خیلی پیچیده تر از آنکه این آدم احمق در خواب می بیند. اما هیشه پیروزی با ما بوده است. این وعده صریح خداوند است که پیروزی نهایی با جبهه حق است ما در این شکی نداریم. نقشه های دشمن همواره باعث افزایش قدرت و عزت ملی ما شده است.

 

خبرنگار بسیجی: فرهادی

ارسال نظرات