به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد آقا طاهر، رئیس اتحادیه بنکداران بیان داشت: فعلا بازار از یک ثبات نسبی برخوردار است، رب گوجه فرنگی از جمله کالاهایی بود که ظرف روزهای گذشته مقداری افزایش قیمت داشت.

وی با بیان این مطلب که برخی از برندهای شوینده هم اعلام کرده‌اند که افزایش قیمت خواهند داشت، افزود: برنج خارجی قیمتش تغییری نداشته است اما برنج ایرانی در 15 روز گذشته حدود 4 درصد گرانتر شده است.

رئیس اتحادیه بنکداران با اشاره به این که فروش به نسبت گذشته کاهش چشمگیری داشته است، عنوان کرد: این کاهش فروش دلایل عمده‌ای دارد، که رکود، افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروش‌‍‌های اینترنتی و همچنین واحدهایی که اقلام متعلق به اتحادیه بنکداران را می‌فروشند از جمله دلایل این کاهش فروش است.

وی با بیان این مطلب که 400 واحد صنفی اتحادیه بنکداران در سال‌های 94 و 95 تعطیل شده است، بیان داشت: هر چند که آمار دقیقی از کاهش فروش اتحادیه بنکداران موجود نیست اما واقعیت این است که وجود فروشگاه‌هایی که مستقیما از تولیدکنندگان کالاها را خریداری می‌کنند موجب کاهش زیادی شده، به طوری که طبق آماری که اعلام شده 5 تا 20 درصد سهم بازار در دست این فروشگاه‌ها است بنابراین پیش بینی می‌شود که کاهش فروش اتحادیه بنکداران نیز به همین نسبت و چه بسا بیشتر باشد.

آقاطاهر افزود: حتی این کاهش فروش در مناسبات نیز کاملا مشهود است، به طور مثال هر ساله فروش تنقلات در مهرماه بیشتر می‌شد اما امسال فروش به هیچ عنوان مانند سال‌های گذشته نبود، در ماه محرم نیز فروش کمتر از سال‌های قبل بود.

 

منبع: نود اقتصادی