خبرهای داغ:
کارشناس جنگ نرم تاکید کرد: اصلی ترین عامل شکست آمریکا در منطقه، حضور با صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
کد خبر: ۸۹۳۵۶۶۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

افتخار شریفی کارشناس جنگ نرم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص صحبت های سخیف و کینه جویانه رییس جمهور آمریکا اظهار کرد: با نگاهی دقیق به تاریخ ایران، خواهیم دید دشمنی آمریکا با ایران و انقلاب اسلامی به سال های قبل از انقلاب باز می گردد و این دشمنی سابقه ای طولانی دارد.
وی گفت: امروز پس از گذشت حدود پانزده سال از مذاکرات با آمریکایی ها و عمل نکردن به تعهدات از سوی این کشور، همچنان دشمنی آنها مشهود است.
این کارشناس جنگ نرم ناحیه بیان کرد: هدف آمریکا از اجرای برجام در حقیقت تضعیف قدرت دفاعی و نظامی ایران اسلامی بود اما با گذشت ۲۷ماه از تاریخ تصویب برجام تا سخنرانی چند روز اخیر ترامپ، ایران به سرعت به عنصر قدرتمند منطقه در غرب آسیا مبدل شده است.
شریفی عنوان کرد: گرایش به برقراری ارتباط دیپلماتیک از سوی کشورهای عراق و پاکستان با ایران، محوریت یافتن انصارا... و جنگی که به آن تحمیل شد و پیروزی ایران بر تروریست ها در منطقه همه در فاصله زمانی ۲۷ ماهه تصویب برجام انجام گرفته است.
وی افزود: با وجود چنین شرایطی دولت آمریکا به این نتیجه رسید که با برجام و تحریم ها و تنگناهای بسیار، نمی تواند مانع حرکت رو به رشد جمهوری اسلامی باشد. تحریم هایی که موجب شد ما امتیازات نقد بسیاری را به آمریکا داده و تعطیل شدن مراکز هسته ای ایران را به دنبال داشت.
این کارشناس تصریح کرد: ایران یک کشور شناخته شده در منطقه و سطح بین الملل و عضو سازمان ملل متحد است و قطعا ساختار ایران مورد پذیرش سایر کشورها است زیرا کشوری که از سوی سازمان ملل مورد تایید واقع شود، طبعا مورد تایید و پذیرش تمام کشورها است.
شریفی ادامه داد: یکی از اصلی ترین علل شکست آمریکا در منطقه، حضور با صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. همچنان که همه دنیا شاهد هستند سپاه همانند سدی مقاوم در مقابل گروهک های تروریستی که ساخته و پرداخته آمریکا و دیگر هم پیمانانش است ایستاد و محوریت مهمی در برقراری امنیت در منطقه است.
وی مهمترین اهداف ترامپ از بیان سخنان سخیف را در چندین عامل دانست و خاطر نشان کرد: محدود کردن برنامه هسته ای ایران ، فشار بر آژانس انرژی اتمی در بازدید از مراکز هسته ای ایران برخلاف آنچه جزو قوانین کشورها در بازدید از مراکز نظامی و متهم کردن ایران در حمایت از تروریسم مهم ترین اهداف دولت آمریکا می باشد.
این کارشناس جنگ نرم با توجه به قدرت نظامی ایران ادامه داد: واقعیت امر این است که با توجه به قدرت نظامی و دفاعی ایران، آمریکایی ها به قدرت جمهوری اسلامی و سپاه پاسدارای انقلاب اسلامی معترف هستند.
شریفی اضافه کرد: ایران در صنعت نظامی پنجمین قدرتی است که در سطح بین الملل توانسته تأمین کننده نیازهای دفاعی و نظامی خود باشد و همین امر موجب ایجاد نوعی واهمه در آمریکا شده طوری که برای تحریف اذهان عمومی، ایران را تولید کننده جنگ افزارهای کشتار جمعی نامیده است.
وی در ادامه گفت: مسلما این موضع گیری آمریکا تضعیف اراده قوی و عنصر انسانی نیرومند جمهوری اسلامی، یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به دنبال ان محدود کردن و حذف توان نظامی ایران است که چنین چیزی با روحیه غیرت مند ملت ایران و در رأس آن حافظان امنیت کشور و منطقه که همان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، مغایرت دارد.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها