خبرهای داغ:
حجت الاسلام باقریان رزمنده‌ها و شهدای دفاع مقدس را هنرمند واقعی دانست و خاطرنشان کرد: مرور خاطرات دفاع مقدس نشان می‌دهد که یک رزمنده چگونه در شرایط سخت عملیات و با یک حرکت هنرمندانه مایه دلگرمی هم‌رزمان خود می‌شد
کد خبر: ۸۹۳۵۶۷۸
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان ، امام جمعه زرین شهر سه شنبه شب  در جمع رزمندگان شهرستان لنجان اظهار کرد: تعریف و تبیین ناقص از هنر سبب می‌شود تا در جامعه عده‌ای به‌عنوان هنرمند و عده‌ای دیگر به‌عنوان متدین، مذهبی و یا رزمنده در ذهن مردم نقش ببندند.

حجت الاسلام باقریان رزمنده‌ها و شهدای دفاع مقدس را هنرمند واقعی دانست و خاطرنشان کرد: مرور خاطرات دفاع مقدس نشان می‌دهد که یک رزمنده چگونه در شرایط سخت عملیات و با یک حرکت هنرمندانه مایه دلگرمی هم‌رزمان خود می‌شد.

وی سلامت روح و روان جامعه را لازمه سلامت جسمی دانست و متذکر شد: جوان نسل کنونی در معرض خطر است و متأسفانه گاهی شاهد آن هستیم که جوانان انقلابی بیش از یک‌سوم زمان خود را با رسانه‌های مختلف و فضای مجازی حتی در جهت استفاده از برنامه‌های درست پر می‌کنند، که این موضوع بحث هنر و ورزش جوانان را تحت شعاع قرار می‌دهد.

باقریان بابیان این مطلب که علیرغم امکانات محدود مساجد و مدارس در دهه اول انقلاب، فعالیت‌ها و برنامه‌های ارائه‌شده تأثیرگذارتر از امروز بودند یادآور شد: معرفی چهره رزمنده‌های واقعی و روحانیون انقلابی در بین مردم سبب اصلاح جامعه و وحدت اعضای آن می‌شود.

وی بابیان اینکه امروز شخصیت و چهره یک شهید را تنها با دو خاطره به همراه اسمش معرفی می‌کنیم، تصریح کرد: متأسفانه گاهی در معرفی مقام شهید، معرفی کسانی که در کنار او حضور داشتند و سایر موضوعاتی که بستر شهادت وی را فراهم کرده‌اند مورد غفلت قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه زرین‌شهر با اشاره به فعالیت‌های مستمر رزمنده‌ها و پیشکسوتان دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف یادآور شد: پایه و اساس بسیاری از فعالیت‌های تأثیرگذار و ماندگار در جامعه، به‌واسطه ایفای نقش نسل اول انقلاب و یا افرادی هستند که مستقیم به دست چنین افرادی تربیت‌شده‌اند.

وی تلاش برای جمع‌آوری خاطرات رزمنده‌ها و آثار دفاع مقدس را قابل‌تحسین دانست و خاطرنشان کرد: موسسه راویان فتح لنجان، با گردآوری تصاویر، تدوین و تنظیم آن‌ها کار بزرگ و ماندگاری را انجام داده است که امیدواریم این فعالیت ادامه داشته باشد.

خطیب نماز جمعه زرین‌شهر خواستار شد: رزمندگان و پیشکسوتان ما باید از تمام توان و پتانسیل خود در جهت ارائه درست گفتمان دفاع مقدس استفاده کنند و با حرکت صحیح زیر چتر ولایت و در مسیری که مشخص است به یکدیگر کمک کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها