فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: شهدا به عنوان بزرگترین مؤلفه‌های قدرت نرم انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران، ستارگان فروزان و همیشه جاوید این مرز و بوم هستند
کد خبر: ۸۹۳۵۷۳۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، سردار حسین معروفی در مراسم گرامیداشت هشتمین سالگرد شهادت "سردار شهید نورعلی شوشتری" و" شهدای وحدت، امنیت و اقتدار"، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای وحدت، اظهار داشت:شهدای وحدت کسانی هستند که خونشان به ناحق بر زمین ریخته و باعث عزت، سربلندی و شرف در منطقه شده است.
وی افزود: این بزرگواران باعث ایجاد وحدت، اتحاد، همدلی و نزدیکی قلوب همه مردم شیعه و سنی شدند. وقتی خون شیعه و سنی در هم آمیخته شد برای مردم ایران و برای مردم منطقه بزرگی، عزت و شرف به ارمغان آورد و امروز نیز این آرامش را مدیون جانفشانی این عزیزان هستیم انسان‌های بی گناهی که خونشان به ناحق بر زمین ریخته شد.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، راهبرد دشمن را انشقاق قومی و مذهبی در این استان دانست و گفت: ما همواره شاهد خباثت و هدف گذاری‌های دشمن هستیم و با توجه به این موضوع باید بینیم که این جنایت توسط گروهکی انجام گرفته که دست نشانده غرب و استکبار جهانی است که این خود نشان دهنده این حقیقت است که هدف اصلی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و انگلیس انشقاق مذهبی در جامعه ایرانی اسلامی است.

شهدای وحدت موجب همبستگی ملت شدند
وی ادامه داد: شهدای عزیزی همچنین شهید شوشتری، شهید محمد زاده، شهید علویان، شهید فتح الله مرادی، حسین مرادی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی ایران که جانشان را برای وحدت، امنیت و آزادی این ملت و کشور فدا کردند هیچ عقبه مادی و مالی ندارند، در واقع این افراد جز خدمت به کشور و ملت هدفی دیگر نداشتند.
سردار معروفی با اشاره به اینکه خون شهدای وحدت به دست بدترین انسان‌های روی زمین ریخته شد، خاطرنشان کرد: ما امروز در محضر انسان‌های بی گناهی هستیم که خون آن‌ها به ناحق ریخته شده، اما باعث سربلندی و عزت ما شدند این شهدای عزیزمان دین خود را به زیبای برای اسلام، انقلاب، ارزش ها، آبروی ما، تمامیت ارضی، اتحاد ملی و برای اتحاد حقیقی ادا کردند و به واقع آن‌ها به هیچ کس بدهکار نیستند و ما که مانده ایم بدهکار و مسئول هستیم تا راه آنان را ادامه دهیم همانگونه‌ای که آن‌ها یک جان داشتند که آن را نیز تقدیم کردند.
وی با بیان اینکه شهدای عزیزمان محور اصلی وحدت در جامعه هستند، اذعان داشت: هیچ کس نمی‌تواند به شهید نگاه مذهبی و سیاسی داشته باشد.
فرمانده سپاه سلمان استان با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین مؤلفه‌های قدرت نرم انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران شهدا هستند، گفت: این شهدای عظیم شان ما هستند که ما را در کنار هم جمع می‌کنند تا در کنار هم قرار بگیریم و آرمانمان، مقدسات، ولایت، کشور، آبرو و ارزشهایمان را فراموش نکنیم و با غفلت باعث تکرار تاریخ نشویم.

نهضت عاشورا کلاس درس شهدای ماست
وی تصریح کرد: شهدای ما در سر کلاس عباس بن علی (ع) نشستند و درس معرفت، بصیرت و وفا آموختند و فاصله ۱۴۰۰ ساله را یک شبه طی کردند و به حسین بن علی (ع) رسیدند و حسینی شدند، آنان چه شیعه و چه اهل سنت دل در گروی اهل بیت (ع) دارند و به آن‌ها عشق می‌ورزیدند، شهدای وحدت ما نیز که از همین نهضت بهره گرفتند عاشورایی شده و با تقدیم جان در تاریخ ماندگار شدند.
سردار معروفی اظهار کرد: حوزه بازدارندگی امروز ملت و نظام امروز ما مرهون مجاهدت و خون این شهدا و ایثارگری این ایثارگران است که جان خود را برای مردم، ارزشها، خاک و وطن پاک خود می‌دهند.
وی افزود: اگر انسانی بخواهد در راه خدا جان دهد و در جان دادن نیز از دیگران سبقت بگیرد باید پنج ویژگی در او نهادینه شود که این ویژگی‌ها عبارتند از: اول گذشت از گناه، دوم گذشت از مال، سوم گذشت از آبرو برای اسلام و مردم، چهارم گذشت از عزیزان، پنجم گذشت از جان، وقتی این فرایند انجام می‌شود انسان می‌تواند جانش را در راه خدا بدهد و این همان عشق بازی است. روزی همه ما خواهیم مرد، اما چه بهتر است که مرگی تاجرانه داشته باشیم همانگونه‌ای که شهدا با خدا معامله کردند.
این یادگار هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر اینکه مولفه‌های اصلی سپاه مکتبی بودن، انقلابی بودن و مردمی بودن است، بیان کرد: در واقع این چیزی است که مجاهدین و شهدای ما را در راه حق نگه داشته است درست همان مولفه‌های که در وجود شهید شوشتری نهادینه شده بود تاجایی که به گواه همگان، از جمله صفات بارز شهید شوشتری انقلابی گری، غیر محافظه کاری و رسالت محوری بود.

خشم شیطان بزرگ به واسطه‌ی وحدت و اقتدار ماست
وی در ادامه گفت: دشمن اصلی ما آمریکا و یا به تعبیر زیبای امام شیطان بزرگ است، در زمان انقلاب ایران مستشاران آمریکایی از ملت حق توحش می‌گرفتند و امروز این ملت شاخ آمریکا را شکسته این ملت را در دنیا کسی نمی‌شناخت، اما امروز تنها ملت مبارزه گر در مقابل استکبار ملت ایران اسلامی است که یک لحظه و یک سانتی متر نه تردید و نه عقب نشینی کرده و این بزرگ شدن و جهانی شدن ایران خاری به چشم دشمنان است، ایران شاخه استکبار را شکسته، چون حاضر به مذاکره نیست، استکبار اگر تحقیق کنند خواهد فهمید که چرا در غرب آسیا باخته و پیش بینی هایش بهم ریخته است چراکه دشمن با راه اندازی داعش به دنبال ایجاد جنگ مذهبی بود، اما با تدبیر آقا و همت سپاه و هوشیاری ملت ایران این اهداف شوم دشمنان محقق نشد و امروزه ملت ایران محرک و حاکم قلوب جوامع اسلامی شده است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که دنیای سیاسی امروز قابل پیش بینی و قابل اعتماد و اطمینان نیست، خاطرنشان کرد: این دشمن با جزر و مد سیاسی و عجیب و غریبی به میدان آمده و اینجاست که باید دشمن را بشناسیم چرا که دشمن بعد از جنگ عراق به این نتیجه رسید که با وجود مولفه‌های نظام مقدس اسلامی و قابلیت‌های ملت ایران نمی‌توانند در این کشور جنگ سخت راه بیندازد، چون هوشمندی و هوشیاری ملت ما، آمادگی نیرو‌های مسلح، به روز بودن، توکل و تقوای مردم، هوشمندی رهبری و بودن در کنار هم ملت در زمان نیاز اجازه نمی‌دهد که دشمن حماقت کند. از این رو برای هزینه کمتر جنگ نرم و عملیات روانی را آغاز کردند.

ملت همواره پای انقلاب ایستاده اند
وی اذعان داشت: بعد از جنگ دشمن به حوزه محاصره اقتصادی وارد شده که مردم در کنار هم قرار گرفتند در حوزه هسته‌ای ملت کنار هم قرار گرفتند و بعد در سال ۸۸ ملت آبرو و انقلابشان را لب پرتگاه دیدند و قیام کردند و ۹ دی را به وجود آوردند و یک بار دیگر مهر تایید به نظام و انقلاب زدند، در هفته گذشته شاهد بودین که رئیس جمهور ابله و سبک سر آمریکا ابلهانه و با حماقت چه گفت و ملت ایران چطور در کنار هم قرار گرفتند.
وی همچنین با اشاره به هجمه‌های اخیر نسبت به سپاه، گفت: هجمه به سپاه به خاطر انقلاب و مردم است چرا که مردمی بودن یکی از ضلع‌های اصلی سپاه است و به گفته امام "اگر سپاه نبود انقلاب هم نبود" و درست در زمانی که دشمنان برای سپاه برنامه داشتند مقام معظم رهبری فرمودند:" سپاه سنگر مستحکم انقلاب است" و سپاه پاسداران و شوشتری‌ها سد بلای آبروی ملت ایران اند؛ برخی افراد برای اینکه انشقاق به پا کنند می‌گویند سپاه نباید دخالت کند، اما در پاسخ به آن‌ها باید گفت که مهمترین چیز برای ما آبروی ملت ایران است و این آبرو را به سختی بدست آوردیم و برای به دست آوردن این آبرو بیش از ۲۰۰ هزار نفر از فرزندانمان را داده ایم.
سردار معروفی افزود: در واقع سپاه سد بلا و آبروی ملت ایران، تمامیت ارضی و ولایت است و برای رسیدن به ولایت و ملت باید اول این سپر را کنار زد، اما سپاه شوشتری و محمد زاده است سپاه حججی است که جوانی ۲۵ سالی بود که برای آبروی ما سرش را از دست داد و من در برابر این جوان احساس حقارت کردم.
ارسال نظرات