سید ساجد یعقوبی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: آمار جرایم حاشیه نشینی در استان اردبیل رو به افزایش است و 80 درصد جرایم استان در حاشیه شهر صورت میگیرد.
کد خبر: ۸۹۳۵۷۴۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

80 درصد جرایم استان در حاشیه شهر صورت میگیرد

به گزارش خبرگزاری بسیج در اردبیل، یوسف خدادادی معاون قضایی ورئیس ستاد پیشگیری وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با خبرنگاران با محوریت هم اندیشی با فعالان اصحاب رسانه و شبکه های مجازی در حوزه آسیب های اجتماعی اظهار داشت: نزاع و خشونت اولین جرم استان است و این در حالی است که هرسال تقریبا 10 درصد افزایش خشونت داشته واز سال 91 با کاهش یا توقف نرخ خوشنت مواجه شده ایم که امروز استان اردبیل جزو امن ترین استان ها در کشور می باشد.

وی گفت:استان اردبیل بسیار اندک جرم خیلی خشن دارد ولی خوشنت های جزئی و خرد بسیار شایع است و درگیریهای بسیار جزئی در ارتباط با مسائل پیش پا افتاده بسیار زیاد است لذا در این ارتباط باید کلیه مسئولین قضائی انتظامی فرهنگی استان دست به دست هم داده و موجبات کاهش این معضل را پدید آورند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: موضوع حاشیه نشینی است بیش از یک سوم تا نصف استان مربوط به خشونت است و حاشیه نشینی به معضل مهمی تبدیل شده است به طوری که تمامی شهر را بم می زند و نا بسامانی بخاطر تراکم بالای جمعیت بیشتر است که باعث شده 80 درصد جرایم استان در حاشیه شهر اتفاق بیافتد

خدادادی بیان کرد :تا قبل از سال 92 روند بسیار سریع و رشد قابل توجهی در بحث حاشیه نشینی داشتیم ودر سال 92 مدیریت پیشگری از تخلفات شهری تشکیل شده و با رصد حاشیه توسط 16 ارگان ساخت و ساز حاشیه نشینی متوقف شده است.

 وی با اشاره به اینکه مدیریت پیشگری به الگویی کشوری در حال تبدیل شدن است بیان کرد: طلاق یکی از آسیب های مهم اجتماعی استان است واستان اردبیل در طلاق رتبه مناسبی و قابل قبولی ندارد. در سال 95 در روند رشد طلاق در کشور تبه اول را داشتیم.در سال 95 درصد مقایسه با سال 94 با 21 درصد رشد طلاق مواجه بودیم و طلاق در سال 94 دوهزارو هفتصد به سال 95 سه هزار و دویست مورد افزایش یافته است.

 وی گفت: از هر 5 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می شود و باید برای مقابله با این امر راه کارهای کاهش طلاق کلاس های مشاوره و آموزش قبل از ازدواج برای جوانان برگزار شود لذا در آینده ای نزدیک یک آموزش قبل از ازدواج را عملیاتی میکنیم که در سال گذشته 21 درصد ازدواج های استان منجر به طلاق شده بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در 6 ماهه اول سال 96 در مقایسه با سال 95 با کاهش 31 درصدی مواجه هستیم و هر سال بیش از 20 هزار نفر فوتی در تصادفات و بیش از 200 هزار مصدوم داریم.

 وی با اشاره به زیاد بودن تصادفات در اردبیل اظهار داشت، در مقایسه آمار تصادفات رتبیه یک کشوری را داریم و از سال 95 به بعد 150 نقطه حاصلخیز شناسایی و به 25 نقطه کاهش یافته است، لذا در استان اردبیل در کاهش تصادفات رتبیه اول کشوری را داشتیم و در مقایسه با سال 95 در 6 ماهه اول با 35 درصد کاهش فوتی مواجه شده ایم که 94 نفر در 6 ماه اول منجر به فوت شده اند.

خدادای با اشاره به اینکه سرقت عامل اصلی اعتیاد است افزود: بیش از 85 درصد صارقین معتاد هستین که موثرترین راه های مقابله با اعتیاد پیشگیری است و از افکار فرهنگی در بحث اعتیاد بسیار ضعیف عمل کرده ایم.مقابله و برخورد سخت بسیار موثر است اما راه کار اصلی نیست و در بحث اعتیاد آمار واقعی نداریم و آمار دستیگری و کشف بسیاری داریم.

80 درصد جرایم استان در حاشیه شهر صورت میگیرد

خبرنگار خبرگزاری بسیج اردبیل، رحیم روحی

ارسال نظرات