سید ساجد یعقوبی
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل خبر داد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از برگزاری برنامه‌های کتابخانه‌ای در فضاهای تاریخی استقبال نمود.
کد خبر: ۸۹۳۵۷۵۸
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

برگزاری برنامه‌های کتابخانه‌ای در فضاهای تاریخی

به گزارش  خبرگزاری بسیج از اردبیل، رباب عزیزخانی در جریان بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی خانه صادقی اردبیل، با اظهار خرسندی از مرمت این اثر فاخر تاریخی، بناهای تاریخی و سکونت گاههای شخصیت های برجسته را  موجب آشنائی هرچه بیشتر مردم با تاریخ فرهنگی سیاسی جامعه دانسته و اظهار داشت: خانه صادقی، برای بسیاری از اردبیلیها، اثری نوستالوژیک و یادآور رخدادهای تاریخی است.

وی، برگزاری ویژه برنامه های کتابخانه ای را در فضاهای تاریخی، موجب شورآفرینی هرچه بیشتر در افراد علاقمند جهت مشارکت در این برنامه ها دانسته و افزود: برگزاری برنامه هائی همچون نشست های کتاب خوان، نقد و بررسی کتاب، رونمائی و معرفی کتاب، شب شعر و نشست های هم اندیشی در بناهای تاریخی، موجب غنای بصری این برنامه ها خواهد شد.

این مسئول، مشارکت سازمان های مردم نهاد در برنامه های فرهنگی، آموزشی، علمی، هنری، تاریخ و محیط زیست را امری مبارک در استان قلمداد کرده و تصریح نمود: با فعال شدن مؤسسات مردم نهاد در حوزه های کتابخوانی و مشارکت جوانان در برنامه های کتابخانه ای، شاهد موج آفرینی جدیدی در ترویج فرهنگ کتابخوانی بوده ایم.

در این بازدید، مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی خانه صادقی نیز با اظهار خرسندی از اتمام تعدادی از فازهای مرمت و احیای این بنای تاریخی، این مجموعه را دارای ظرفیت مناسبی برای میزبانی برنامه های فرهنگی دانسته و گفت: نگاه ویژه مردم و اهل فرهنگ به خانه صادقی و فضا و امکانات این مجموعه، ظرفیت کم نظیری را برای میزبانی از برنامه های فرهنگی در اختیار ما قرار داده است.

الیار عاصمی زاده، توسعه فرهنگی بیش از پیش اردبیل را مهمترین دغدغه سرمایه گذاران طرح مرمت و احیای خانه صادقی بیان کرده و ادامه داد: هدف ما از میزبانی برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای، جلب توجه مردم به اهمیت فرهنگ و برنامه های فرهنگی و گره زدن این نگاه به وظیفه ملی حراست از میراث تاریخی است.

این سرمایه گذار، ضمن اعلام آمادگی برای میزبانی از برنامه های کتابخانه ای، اظهار امیدواری کرد خانه صادقی بتواند همچون گذشته، نقش مؤثری در توسعه فرهنگی استان ایفا کند.

ارسال نظرات