رئیس شورای اسلامی شهر اردکان گفت: شورای شهر آمادگی دارد تا در زمینه اجرای برنامه ها با فعالان فرهنگی همکاری داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۳۵۷۸۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، اولین نشست خبری رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر اردکان با حضور اصحاب رسانه و فعالین خبری شهرستان برگزار شد.
در این نشست، محمدعلی مروتی ضمن تشکر از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای حضور در این برنامه گفت: رسانه و روابط عمومی یکی از بازوهای اصلی هر مدیریتی است و خبرنگاران می توانند با بیان نقدها و نقاط ضعف و اطلاع رسانی خود در جهت پیشبرد اهداف مورد نظر گام بردارند و نقاط قوت را افزایش دهند و ما به این حضور رسانه ها نیاز داریم.
وی اظهار داشت: شعار ما شفاف سازی، پاسخگویی و انتقاد بوده است که البته انتقادها و نقدها باید منصفانه باشد و کارهای انجام شده بیان شود و ما هم سعی می کنیم تا نقاط ضعف را برطرف کنیم. همه ما باید به عنوان شهروندان جامعه در جهت پیشبرد اهداف شورا و شهرداری تلاش و کوشش کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اردکان در پاسخ به سؤالی در خصوص علت تعجیل شورای پنجم در برکناری شهردار سابق گفت: رأی مردم به منتخبین در شورای شهر نشان دهنده این بود که خواهان تغییر در شورا و شهرداری بودند و اولین وظیفه شورا نیز انتخاب شهردار است و با مباحثی که مطرح شد به این نتیجه رسیدیم که باید تغییراتی در شهرداری صورت گیرد و این تصمیم شورا مطابق قانون انجام شد.
وی در مورد انتخاب شهردار جدید اردکان هم اظهار داشت: گزینه های مختلفی برای تصدی این مسئولیت مطرح شدند که از همه سلایق و طیف های مختلف جامعه بودند. شورای شهر نباید سیاسی باشد و کار در شهرداری و شورا سیاسی بازی نیست. به نظر من کسی که می خواهد شهردار شود باید شهرداری چی باشد زیرا زودتر می تواند مدیریت این مجموعه را در دست بگیرد. آقای کمالی به عنوان شهردار منتخب هم از لحاظ مدیریت، تقوا، کار، اخلاق، سابقه، دلسوزی، توانمندی و پاک دستی نسبت به سایر گزینه ها دارای امتیازات ویژه ای بود و با توجه به حساسیت و سختی کار مدیریت در شهرداری امیدواریم که به دور از حاشیه ها شهردار منتخب با کمک همه بتواند کارهای خوبی را برای شهر انجام دهد و مشکلات عدیده ای که در شهرداری و شهر وجود دارد را رفع کند.
مروتی با اشاره به برخی از محورهای شاخص برنامه های ارائه شده توسط آقای کمالی اظهار داشت: راهکار برای درآمد پایدار، ورود بخش خصوصی به عرصه شهرداری و امور اجرایی، سلامت کار و صداقت افراد، تعدیل نیرو، ارتباط صمیمی با امام جمعه و نماینده و فرماندار، ارتباط با صنایع بویژه صنعت فولاد در جهت جذب سرمایه، ساماندهی کارخانه آسفالت و بتن، استفاده از امکانات تکایا و حسینیه ها به عنوان پایگاه اصلی برای رونق بخشی به محلات، شناسایی املاک مستعد شهر برای اجرای پروژه های شهرداری، برخورد قانونی با متخلفین در موضوع سد معبر، شفاف سازی در مسائل مالی، ایجاد مجتمع های تجاری، اولویت مناطق محروم، احداث میدان میوه و تره بار با مشارکت بخش خصوصی از جمله این برنامه هاست.
سخنگوی شورای پنجم گفت: ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری و در مورد گزینه های نهایی برای تصدی مسئولیت شهرداری با مسئولین شهرستان رایزنی کردیم که آنها نیز بر استقلال شورا در انتخاب شهردار و حمایت از آن تأکید کردند.
وی در خصوص کاهش بودجه شهرداری گفت: بودجه شهرداری بر اساس پیش بینی درآمدهایی که قرار است محقق شود بسته می شود و در شورای چهارم بر اساس وصولی ها و پیش بینی های کسب درآمد از محل ارزش افزوده مبلغ 60 میلیارد تومان برآورد درآمد کرده بود که از این مبلغ حدود 35 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده پیش بینی شده بود و بودجه شهرداری برای سال 96 بسته شد که با تغییر قانون و استانی شدن ارزش افزوده 80 درصد از این مبلغ به شهرداری اردکان نمی رسد و با کسری بودجه مواجه است.
محمدعلی مروتی افزود: با توجه به این کسری درآمد، شورا باید پروژه های اولویت دار را اجرا کند و پروژه هایی که الزامی ندارد را تعطیل کند و با کاهش برخی از هزینه ها و با پیگیری درآمدهای مسکوت مانده و وصول آنها بتواند این کسری را جبران کند. کاهش هزینه ها نوعی کسب درآمد است. ما قانون تخصیص بخشی از درآمد معادن به شهرداری را نیز پیگیری می کنیم.
وی گفت: اولویت شورای شهر تکمیل پروژه های نیمه تمام است که با بررسی های لازم بتوانیم این طرح ها را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت به پایان برسانیم. باید مناقصه های محدود به مناقصه های عمومی تبدیل شود. با توجه به جهانی شدن یزد رسیدگی به بافت تاریخی در جهت جذب توریست از دیگر اولویت هاست. باید در حوزه گردشگری برندسازی کنیم و در استان به عنوان نماد معرفی شویم و با استفاده از سرمایه بخش خصوصی در این زمینه تلاش کنیم.
وی در مورد تعامل اعضای شورا با یکدیگر و حمایت از فعالیت های فرهنگی در سطح شهر اظهار داشت: با توجه به اینکه هر یک از اعضای شورا دارای تخصص هستند در مباحث مطرح شده مشارکت فعال و جدی دارند و جو بسیار خوبی بر شورا حاکم است و مشکلترین جلسات شورا در مورد انتخاب شهردار بود. ما در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی در شهر همکاری های لازم را انجام خواهیم داد. احداث فرهنگسرا از آرزوهای مردم بوده است. با توجه به مشغله مردم و نیاز آنها به تفریح باید پارک ها را به سمت کارهای فرهنگی سوق دهیم.
مروتی گفت: در شورا کمیسیون های مختلفی مانند محیط زیست، خدمات شهری، اداری مالی، عمران، فرهنگی و حقوقی تشکیل شده است و قطعاً از نیروهای متخصص شهر و جوانان فعال برای حضور در این کمیسیون ها دعوت خواهد شد و از نظرات آنها استفاده خواهیم کرد.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تعامل شورا و شهردار با رسانه ها بویژه رسانه های محلی گفت: سیاست شورا بر همکاری و تعامل با همه رسانه هاست تا مردم از مصوبات جلسات شورا مطلع شوند. با دید مثبت در زمینه کمک به رسانه ها نیز درخواست ها را بررسی می کنیم و در حد امکان مساعدت خواهد شد.
سخنگوی شورای شهر اردکان در بخش پایانی این نشست به موضوع فاضلاب شهری اشاره کرد و گفت: برای اجرای فاضلاب شهر اردکان حدود 160 میلیارد تومان هزینه شده است که باید وصل شود و تصفیه خانه آن نیز باید کار کند ولی حق و حقوق مردم هم باید داده شود این نظر شورای شهر است.
وی افزود: شورای چهارم چند درخواست از مجموعه بهره بردار پروژه فاضلاب و آبفا ارائه کرده بود و الان هم شورای پنجم همین خواسته ها را دارد. اینکه فاضلاب وصل نشود به ضرر مردم است. ما هم به هیچ وجه مجوز حفاری ندادیم تا حق و حقوق مردم معین شود.مقرر شده بود که 1500 انشعاب رایگان توسط آب و فاضلاب داده شود که در برخی از شهرک ها انجام شده است.
مروتی اظهار داشت: برگشت آب حاصل از تصفیه فاضلاب برای استفاده در فضای سبز، شروع بکار احداث مجتمع فرهنگی که وعده ساخت آن را داده بودند، روکش و آسفالت معابر که بیش از 60 میلیارد تومان هزینه دارد و ایجاد سیستم برگشت آب از خواسته های مردم است که ما هم آن را مطالبه می کنیم.
ارسال نظرات