طبق پیش‌بینی صورت گرفته امسال به 700 هزار نفر وعده غذا تهیه و در بین زائران در ورودی شهر سامراء وسط موکب اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۳۵۹۰۵
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اعلام اینکه موکب اداره‌کل اوقاف زنجان هم با همکاری (حسینیه اعظم زنجان، زینبیه اعظم )در ورودی شهر سامراء و قبل از گیت ورودی حرم مستقر خواهد شد، گفت: در این موکب شش کار گروه و 18 کمیته به زائران و عزاداران خدمت‌رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی افزود: پیش بینی پذیرایی 700هزار زائران اربعین در کشور عراق در محل سامرا آماده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال موکب اربعین اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان و(حسینیه اعظم ،زینبیه اعظم )در عراق به منظور پذیرایی از زائران دایر خواهد شد، اظهارداشت: طبق هماهنگی صورت گرفته، امسال استان‌ زنجان در شهر سامراء و در جوار حرم امامین عسکریین موکب برپا می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اعلام این موکب در ورودی شهر سامراء و قبل از گیت ورودی حرم مستقر خواهد شد، تصریح کرد: در این موکب شش کارگروه و18 کمیته خادم به زائران و عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

جنتی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی صورت گرفته امسال به 700 هزار نفروعده غذا تهیه و در بین زائران توزیع خواهد شد، افزود: در واقع در مدت زمان حضور اداره کل اوقاف استان زنجان در موکب اربعین در بازه زمانی پنجم ماه صفر تا 25 همین ماه نزدیک به 300 هزار وعده غذای گرم و 400 هزار میان وعده چای ،خرما ،آب معدنی ...  بین زائران توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این موکب به طور سه شیفت صبح، عصر، شب و به طور ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌شود، اضافه کرد: برپایی نماز جماعت، صبحانه، نهار، شام و بسته‌های فرهنگی یکی از جمله خدماتی است که در این موکب ارائه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه 300 قلم کالا از ایران خریداری و با 15 دستگاه کامیون به سامرا ارسال خواهد شد، افزود: در تلاش هستیم، خدمات این موکب بهتر از سنوات گذشته ارائه شود و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم نیز انجام شده است.

جنتی با بیان اینکه همزمان با برنامه‌های موکب اربعین نیز برنامه‌های مناسبتی این ایام اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: ترویج سیره امام حسین (ع) و تبیین وقایع عاشورا از جمله اهدافی است که در اجرای طرح بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم و صفر دنبال می‌شود.

ارسال نظرات