مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان:

مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان تجهیزات کامل و نیروهای متخصصی دارد

مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان تجهیزات کامل و نیروهای متخصصی دارد که می توانیم با تعامل و همکاری مستمر دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را به سمت توانمندی سوق دهیم.
کد خبر: ۸۹۳۵۹۱۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در دیدار با رییس دانشگاه زنجان با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان دوره‌های آموزش مهارتی  ویژه ای را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تدوین کرده است، گفت: این دوره‌ها در14مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت و 135 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد به متقاضیان آموزش مهارتی ارائه می‌دهد.

محمد رضا انصاری گذراندن واحد های کارآموزی دانشجویان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و مرکز جوار دانشگاهی را از راهکارهای مهم در جهت آشنایی جوانان  با آموزش های مهارتی دانست و افزود: کلیه مراکز آموزشی در سطح استان این آمادگی را دارد که با همکاری مراکز آموزش عالی پذیرای دانشجویان دانشگاههای استان بصورت رایگان باشد.

وی جذب فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه بعنوان سرباز مربی، همکاری در زمینه آموزش های مجازی، همکاری و تعامل در زمینه طرح های تحقیقی و پژوهشی، کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی درمحیط کار واقعی را از برنامه ها و الویت های مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با دانشگاه زنجان دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان تصریح کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان تجهیزات کامل و نیروهای متخصصی دارد که می توانیم با تعامل و همکاری مستمر دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را به سمت توانمندی سوق دهیم.

درادامه این دیدار دکتر سید محسن نجفیان رییس دانشگاه زنجان از آموزش جوار دانشگاهی به عنوان مرحله ارتقا علمی و دانش تکمیلی یادکردو گفت: راه اندازی مراکز جوار دانشگاه ،گامی در راستای شکوفایی دانش دانشجویان و فارغ التحصیلان است و اولویت امروز وزارت علوم حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم با رویکرد مهارت محور است.

دکتر نجفیان تقویت دانش ، مهارت و نگرش در میان دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را یکی از راهکاری های مهم و تاثیر گذار در جهت ایجاد اشتغال مولد و پایدار در میان این قشر از جامعه  دانست و گفت: ارزیابی امروز دانشگاه براساس موفقیت آنها در ایجاد اشتغال است و راه اندازی مراکز جوار دانشگاهی به نفع دانشجویان این منطقه است چرا که می‌توانند به توانمندی مورد نیاز برای ایجاد شغل برسند.

دکتر نجفیان در پایان این دیدار ابراز امیدواری کرد با تعامل دانشگاه ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان زنجان شاهد ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی باشیم.

 

ارسال نظرات