دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری در یاسوج بر ترسیم اطلس وضعیت کودکان در استان‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۳۵۹۶۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان وزارتترسیم اطلس وضعیت کودکان استان، نگاهی نو به حقوق آنان دادگستری در نشست تخصصی کارگروه بانوان استان بابیان اینکه ترسیم این اطلس برای رعایت منافع کودکان و پاسخگویی عالمانه به مطالبات این قشر از جامعه یک ضرورت مهم اجتماعی است گفت: ضرورت دارد خانواده به عنوان اولین پایگاه اجتماعی با چگونگی تحقق حقوق کودکان آشنا شوند.
وی با بیان ضرورت حفظ کرامت و حقوق کودکان به عنوان سرمایه‌های جامعه، تلاش برای تامین امنیت اجتماعی و قضایی کودکان را مورد تاکید قرار داد.
الوندی با بیان اینکه برابر ماده‌ی ۴۵ قانون حمایت از خانواده‌ها مصلحت کودکان در تمامی تصمیمات دادگاه‌ها و مقامات اجرایی الزامی است اضافه کرد: تحقق این هدف در حوزه‌های رفاه، سلامت، امنیت غذایی، تامین اجتماعی و توزیع مناسب امکانات به عنوان شاخص تعیین شده است.
محنایی معاون اقتصادی استاندار هم فعال نبودن کارگروهی در این زمینه را یاد آور شد و گفت: این در حالی است که تبین اهداف کنوانسیون حقوق کودک به بستر‌هایی از جمله این کارگروه در استان نیاز دارد.
در این نشست مدیران کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره)، آموزش و پرورش، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از چگونگی خدمات این دستگاه‌ها به جامعه‌ی هدف و چگونگی حمایت‌های مالی، تامینی، آموزشی و خدماتی گزارش ارائه کردند.
ارسال نظرات