خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها گفت: تفکیک جنسیتی به این معنی است که هرکدام از دختران و پسران هر کدامشان در جایی درس بخوانند و عمل به این برنامه به عفت جامعه و دانشجویان کمک می‌کند.
کد خبر: ۸۹۳۵۹۶۸
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸

تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها بر عفت و پاکدامنی جامعه می‌افزاید

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و هیئت همراه اسلامی کردن علوم انسانی را امری لازم و مهم دانست و اظهار داشت: باید افرادی علوم اسلامی را تدریس کنند و پاسخگوی شبهه‌های اعتقادی جوانان باشند که استاد و متخصص باشند.

وی افزود: پاسخ به شبهات دینی از سوی متخصصان در دنیای کنونی امری لازم است که باید از سوی اساتید برجسته علوم اسلامی انجام گیرد و کسانی که قادر به پاسخگویی به شبهات نیستند نباید در این امر وارد شوند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها گفت: تفکیک جنسیتی به این معنی است که هر کدام از دختران و پسران هرکدامشان در جایی درس بخوانند و عمل به این برنامه به عفت جامعه و دانشجویان کمک می‌کند.

آیت‌الله سبحانی تأمین هزینه‌های دانشگاه برای برخی از خانواده‌ها را سنگین دانست و اظهار داشت: باید مسئولان در این رابطه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که فرزندان خانواده‌های کم‌بضاعت بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید رشته‌هایی در دانشگاه‌ها راه‌اندازی کرد که نیاز جامعه را برطرف کند، ابراز کرد: این امر در کشورهای اروپایی به‌خوبی اجرا می‌شود و در این کشورها بر اساس نیازشان دانشجویان به تحصیل و انتخاب رشته می‌پردازند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مسئولان مراکز علمی و دانشگاهی کشور باید برنامه موفق غرب را که اروپایی‌ها در کشورهایشان اجرا کرده‌اند را مورد ارزیابی قرار داده و در کشور اجرا کنند.

ارسال نظرات