خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه نینوا گلستان:

5 اثر در نخستین سوگواره شعر عاشورایی برگزیده شد

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه نینوا گلستان گفت: از 50 اثر ارسالی به جشنواره در بخش داوری 5 اثر برتر برگزیده شد.
کد خبر: ۸۹۳۶۰۹۳
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، امیر ناظری صبح امروز در مراسم اختتامیه نخستین سوگواره شعر عاشورایی که در حسینه غدیر سپاه نینوا گلستان برگزار شد در مصاحبه با خبرنگار بسیج، اظهار کرد: این طرح با ابتکار سازمان بسیج فرهنگیان استان گلستان با محوریت عاشورا در اهل سنت مصادف با دهه اول محرم برگزار شد.

وی با بیان اینکه از 50 اثر ارسالی در بخش داوری 5 اثر برگزیده شد، ابراز کرد: این فراخوان با ملاحظات عاشورا و دفاع مقدس، عاشورا و بیداری اسلامی، عاشورا رهبری و ولایت پذیری، عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت، عاشورا و فرهنگ بسیجی و عاشورا و شهادت طلبی بود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه نینوا گلستان هدف این طرح را شناساندن دیدگاه اهل سنت نسبت به عاشورا و فرهنگ عاشورا عنوان کرد و گفت: بیان واقعی حماسه عاشورای حسینی و انتقال پیام قیام حضرت امام حسین(ع) از طریق هنر شعر از اهداف برگزاری نخستین سوگواره شعر عاشورایی بود.

ناظری با اشاره به اینکه از کل آثار کتابی تدوین خواهد شد، افزود: به دلیل استقبال خوبی که از این طرح صورت گرفت بناست در سال آینده این طرح را در دو بخش شعر و مقاله نویسی برای شاعران و نویسندگان شیعه و سنی گسترش دهیم.

به گفته وی؛ بیان ارزش های دین و جان فشانیهای شهدا در قالب فرهنگ و هنر می تواند بیشترین ماندگاری در ذهن نسل امروز داشته و مؤثر واقع شود.

وی با تأکید بر اینکه امروزه همگی ما به نوعی پیام رسان خون شهدا هستیم، تصریح کرد: اکنون پس از گذشت قرن ها از قیام عاشورا می بینیم که افرادی حسین وار می روند و جان فشانی می کنند و این ما هستیم که باید با پیام رسانی خوب استمرار راهشان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار