معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان:

برگزاری کارگاه‌های آماده سازی پیش از ازدواج کرده به همت بهزیستی استان زنجان

بهزیستی استان زنجان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و طلاق ناشی از ازدواج ناآگاهانه اقدام به برگزاری کارگاه‌های آماده سازی پیش از ازدواج کرده است.
کد خبر: ۸۹۳۶۱۰۳
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: نهاد خانواده یکی از نهادهای مهم اجتماعی است که با ازدواج آغازشده و ازدواج یک نقطه عطف در زندگی انسان است و یکی از مهمترین تصمیمات طول زندگی بشری محسوب می شود.

گل نساآقامحمدی افزود: برنامه آماده سازی برای ازدواج برنامه ای پیشگیرانه است که هدف آن مجهز نمودن زوجین به دانش و مهارت هایی است که به آنها در حفظ و بهبود رابطه شان در زمان تاهل یاری می رساند.

وی با توجه به اثربخشی آموزش های پیش از ازدواج اظهار داشت: در این دوره آموزشی مباحثی چون مفهوم شناسی ازدواج ، فرایند ازدواج، تناسب نیازها در ازدواج، تناسب شخصیت افرادی که با هم ازدواج می کنند و نحوه آموزش مولفه های مهم ازدواج مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان  تصریح کرد: هدف نهایی آماده سازی ازدواج کمک به زوجین برای زندگی موفق و شادمان و پیشگیری از طلاق است .

وی گفت: اغلب درمانهای مربوط به ازدواج و خانواده در یک زمان دشوار ، در رابطه و زمانی که زوجین با موضوعات ارتباطی در چالش بوده و در حال تجربه ی مشکلات شدید هستند وارد عمل می شوند در حالیکه با یک رویکرد پیشگیرانه در رابطه با ازدواج ،زوجین می توانند از چالش های پیش رو در ازدواج پیشگیری کنند.

گفتنی است، سال گذشته بهزیستی استان زنجان برای 6 هزار نفر زنجانی آموزش پیش از ازدواج را برگزار نمود.

ارسال نظرات