چهارخطه کردن و تعریض محور هراز از پروژه‌های بسیار سنگین و مهم راهسازی کشور است که در آن حدود 18 کیلومتر تونل احداث می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۶۱۴۷
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، خیرالله خادمی  در بازدید از روند اجرایی پروژه‌ محور هراز، اظهار کرد: هم‌اکنون مسئله ساماندهی محورهای شمال کشور از موضوعات بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی لحاظ می‌شود.

وی افزود: محورهای مواصلاتی شمال به علت وجود ترافیک سنگین با استقبال مسافران روبرو هستند و در این بین محور هراز از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول پروژه محور حدود 101 کیلومتر بوده از منطقه لاسم آغاز شده و تا شهر آمل ادامه دارد، تصریح کرد: با چهارخطه شدن و تعریض این محور ترافیک هراز بسیار کم شده و آن مرتفع شود.

این مسؤول با اعلام اینکه در محور مواصلاتی هراز حدود 55 کیلومتر از پروژه به صورت منقطع چهارخطه شده و پیشرفت فیزیکی عملیات عمرانی در مناطق در اختیار وزارت راه و شهرسازی به 60 درصد می‌رسد، خاطرنشان کرد: چهارخطه کردن و تعریض محور هراز از پروژه‌های بسیار سنگین و مهم راهسازی کشور است که در آن حدود 18 کیلومتر تونل احداث می‌شود.

خادمی با اعلام احداث حدود 12 کیلومتر از تونل‌های محور هراز، یادآور شد: این پروژه سه کیلومتر پل خاص دارد که مناسب‌ترین پل‌ها در آن طراحی شد.

وی با بیان اینکه 33 کیلومتر دیواره‌های جانبی جاده در محور اجرا می‌شود، بیان کرد: در پروژه چهارخطه کردن 101 کیلومتری محور هراز حدود 53 کیلومتر پل، تونل و دیواره اجرا می‌شود و حجم عملیات در آن خاص است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه عملیات این پروژه از لحاظ مهندسی و اجرایی سنگین است، ادامه داد: 13 کیلومتر دیگر از چهارخطه کردن محور هراز تا پایان سال جاری افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

این مسؤول با اعلام اعتبار 500 میلیارد تومانی برای اجرای ادامه عملیات پل‌سازی و دیگر عملیات چهار خطه کردن محور هراز از سوی وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: 11 کیلومتر از پروژه راهسازی در محور هراز برای جاده جایگزین است که توسط وزارت نیرو اجرایی می‌شود و نیاز به 300 میلیارد تومان اعتبار دارد.

خادمی با اشاره به اعتبار 800 میلیارد تومانی برای اتمام چهار خطه کردن محور هراز در دو بخش وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو، گفت: به همراه مسؤولان استانی و شهری از سد هراز و جاده جایگزین آن هم بازدید شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها