فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه شکل سوم رخنه دشمن در حال ایجاد است که باورهای مردم ما که جزو ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند را هدف قرار داده است، گفت: قلمرو این رخنه بسیار وسیع‌تر از جنگ هشت ساله و جنگ‌های نیابتی است.
کد خبر: ۸۹۳۶۲۱۱
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

دشمن با رخنه جدید خود امروز باورهای مردم ما را هدف گرفته استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی امروز در هشتمین اجلاس مجمع بسیج استان همدان با بیان اینکه به تازگی بحثی را در سازمان بسیج پیگیری می‌کنند، اظهار داشت: این بحث اعتلای بسیج در جامعه است که آن را چگونه هدایت کنند.

وی افزود: اتاق جنگ دشمن همواره بعد از 38 سال از انقلاب اسلامی فعال است و در دفاع مقدس نیز تهاجمی به ما انجام داد که در آن جغرافیای کشور ما را مد نظر قرار داد و در یک هزار و 200 کیلومتر مرز ما با عراق رخنه ایجاد کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: ما برای اینکه دشمن را عقب بزنیم، انسجام و سازمان ایجاد کردیم تا رخنه ایجاد شده را ترمیم کنیم و با تمام مشکلاتی که پشت سر گذاشتیم هشت سال به طول انجامید تا ساز و کار فراهم شد و مردم پای کار آمدند و با دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و... توانستیم رخنه ایجاد شده را رفع کنیم.

وی ادامه داد: در جنگ‌های نیابتی نیز مجدد اتاق جنگ دشمن فعال شد و یک تهاجم جدیدی را در راستای ایجاد رخنه در اعتقادات ما انجام داد و این رخنه هم جغرافیایی و هم اعتقادی بود.

سردار مجیدی ابراز داشت: دشمن با سازوکاری که ایجاد کرد، از منطقه و مسلمین استفاده کرد برای اینکه اعتقادات ما را در راستای اهداف خود قرار دهد که در این زمینه نیز اگر تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حرکت نیروهای مردمی نبود برای اینکه این رخنه را برطرف کنند ما موفق نمی‌شدیم.

وی اضافه کرد: با عنایت خداوند رهبر معظم انقلاب نگاه عمیق دشمن را رصد کرد و از ما خواست که جلوی این رخنه جدید را بگیریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: حرکتی که دشمن در منطقه انجام داد، باعث شد یک بصیرت جدیدی ایجاد شود و مردم منطقه و کشور ما در برابر دشمن ایستادگی کردند و آن حرکت بزرگی که دشمنان به دنبال آن بودند که منطقه را به آشوب بکشند در نطفه خفه کردند.

*توجه به خانواده و مسجدمحوری پایه اصلی مقابله با رخنه جدید دشمن

وی بیان کرد: اما یک شکل سوم دیگری رخنه در حال ایجاد است و آن اینکه باورهای مردم ما که جزو ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند امروز هدف قرار گرفته شده و این اتفاقاتی که در چندین سال گذشته ایجاد شد مانند اختلاس‌ها، حقوق‌های نجومی و... در راستای حرکت دشمن بود تا اعتقادات و باورهای مردم به نظام را کم‌رنگ کند.

سردار مجیدی با بیان اینکه قلمرو این رخنه بسیار وسیع‌تر از جنگ هشت ساله و جنگ‌های نیابتی است، گفت: اینجا ذهن و فکر 80 میلیون جمعیت کشور نشانه رفته است و یک حرکت بزرگ‌تری می‌خواهد چراکه با سازمان‌های نظامی و مردمی به تنهایی نمی‌شود پاسخ داد.

وی با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) مبنی بر گفتمان‌سازی تصریح کرد: باید مردم را برانگیخته کنیم تا هر کسی تکلیف خود را بداند چراکه نمی‌شود به تنهایی مقابله کرد و نیاز است یک بصیرت بالایی ایجاد شود تا 80 میلیون جمعیت علیه این رخنه جدید حرکت داشته باشند و باید ساز و کار این امر تعریف شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: اگر امروز در مجمع بسیج موضوع خانواده و مسجدمحوری مطرح شد برای این است که پایه اصلی برای این حرکت جدید باید این موضوعات باشند.

وی ادامه داد: اگر توانستیم خانواده، آموزش و پرورش و آموزش عالی را برانگیخته کنیم و نخبگان ما پیش آمدند و در بحث مسجدمحوری آغاز حرکت ارکان نظام از مسجد شد همان روالی که در ابتدای انقلاب اسلامی داشتیم؛ و اگر توانستیم این بسیج عمومی را ایجاد کردیم به طور قطع در ترمیم این رخنه جدید موفق خواهیم شد.

سردار مجیدی با بیان اینکه این امر شدنی و امکان‌پذیر است، بیان کرد: تجربه دو مرحله گذشته به ما نشان داده اگر این انسجام و وحدت ایجاد شود و بتوانیم آنها را به عنوان یک گفتمان عمومی در جامعه ایجاد کنیم به طور قطع موفق خواهیم شد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امید است از این طرح‌ها به عنوان راهکارهایی برای استان خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات