350 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های تولیدی استان

امسال 350 میلیارد ریال اعتبار برای تأمین سرمایه در گردش طرح‌های تولیدی و صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.
کد خبر: ۸۹۳۶۲۷۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
استاندار در نشست ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی استان بررسی طرح‌های اقتصادی شهرستان‌های گچساران و باشت با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود وضعیت معیشتی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی اولویت دولت دوازدهم است گفت: با تمام توان از سرمایه گذاران برای به نتیجه رساندن این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.
احمدی افزود: باید فضای کسب و کار را بهبود بخشید و موانع تولید را رفع و راه را برای تولیدکنندگان باز کنیم.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی شهرستان‌های گچساران و باشت تا چهار سال آینده تحت آبیاری قرار می‌گیرند.
غلامرضا تاجگردون افزود: بخشی عمده‌ای از این طرح‌ها در منطقه لیشتر، امامزاده جعفر (ع)، دژ سلیمان، خیرآباد، باباکلان در شهرستان گچساران و خان احمد در باشت در حال اجراست.
وی با بیان اینکه بیش از چهار طرح صنایع پایین دستی پتروشیمی در گچساران اجرا خواهد شد گفت: عملیات اجرایی طرح تولید اسید فورمیک و اسید استیک به زودی آغاز می‌شود.
تاجگردون ادامه داد: کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در شهرک صنعتی خان احمد باشت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.
راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: مجوز و زمین مورد نیاز نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در منطقه لیشتر شهرستان گچساران در مراحل پایانی است که عملیات اجرایی این طرح در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: طرح کارخانه لاستیک سازی باشت نیز از جمله طرح‌های صنعتی اقتصادی است که بهره برداری از آن ۲ هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.
دیودیده افزود: طرح کارخانه لاستیک سازی باشت در مرحله تسطیح زمین و مذاکره برای تأمین فنّاوری، تجهیزات مواد اولیه با شرکت‌های معتبر بین‌المللی است.
ارسال نظرات